Gå til innhold

Foretrekker du strømpebukse eller stilongs til barna nå på vintern (ull)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes ullstrømpebukser er så greit, for da får hun ull innerst på føttene også, og vi slipper å styre med sokker som glir ned og lager glippe iløpet av dagen. Synes det også er penere under skjørt og kjoler enn longs.

Fortsetter under...

Skrevet

enig med deg når det kommer til kjoler og skjørt :D men jeg har bare gutter og foretrekker stilongs i bhg for om de blir våte i beina kan de bare skifte ut sokkene om det er sånn :)

Skrevet

Jeg tenkte det var greit med longs for å lett kunne skifte når de blir våte på beina. Glipper er alltid et problem (det synes jeg selv også!). Kjøp gode, tynne ullsokker som du bruker innerst mot huden og andre sokker utenpå.

Skrevet

I praksis er det bare stilongs og ullsokker som fungerer her. De blir ofte klamme eller våte på føttene etter noen timer i støvler. Da er det veldig greit å kunne bytte til nye sokker uten å måtte ta av dressen. Når barna blir kalde på bena er det også fint å kunne ta av dem sokkene og varme føttene på min mage for eksempel.

Rent praktisk blir det også mindre vask. Sokkene må gjerne byttes hver dag fordi de blir skitne når ungene går i sokkelesten ol, mens stilongsen holder noen dager lengre. Stilongs er også mer fleksibelt størrelsesmessig. Hvis de er litt store blir det mye overlapp med sokkene, er de mindre blir det mindre overlapp. Strømpebukser har en tendens til å enten henge som et trekkspill rundt bena eller ikke gå helt opp til skrittet.

Til kjole er jeg imidlertid enig i at strømpebukse som regel er penest, men det er uansett et lite hensiktsmessig plagg for barn som er ute mellom 7 og 9 timer om dagen om vinteren :-)

Skrevet

Min jente har alltid brukt strømebukser. Veldig greit å slippe den glipen mellom sokk og stillongs.

Skrevet

Har faktisk aldri opplevd at hun blir våt på føttene om vintern, så akkurat det vektlegger jeg ikke så mye. Synes også det er greit å slippe å kjøpe inn mange ekstra tynne ullsokker, for det har vi ikke noe særlig av :P HI

Annonse

Skrevet

strømpebukser uten tvil....er lei av sokker som forsvinner...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...