Gå til innhold

om babyer som bare vil sove på fang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har litt erfaring, hva er lurt? Jeg tenker at jo barnet trenger sikkert kroppskontakt og vil føle seg trygg, hun sover lenger og bedre på meg, sover kortere andre steder og blir generelt mer utilpass og sutrete med korte lurer.

men

hvor lenge skal man drive på med dette da? min baby er 3,5 mnd, helsesøster sa at man ikke trenger å stresse med at babyene skal finne søvnen selv før de er rundt 5-6 måneder. Og de skjønner nok ikke enda hvorfor de må ligge å gråte?

Det er utrolig slitsomt å være madrass for den lille..greit nok hvis det bare er en periode, og hvis noen kan si til meg at jeg gjør det rette akkurat nå når hun er så liten, men når skal jeg i såfall ta tak i det? eller kan det endre seg av seg selv? Er litt redd for å fortsette "for lenge" og at hun blir veldig godt vant..de må jo kanskje lære å sove alene også?

Hva er lurt både for meg og den lille??

Hun sover per nå bare ca 10 minutter alene, kan sove lenger på gåtur i vogn. I fanget derimot kan hun slå til med både 1 og 2 timers lurer. Natta går fint, hun våkner for mat men sovner igjen og sover første halvdel av natta alene, så jeg vet jo at hun kan!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på dette selv. Jenta mi er bare 5 uker, men hun vil bare sove oppå meg og vil helst ha puppen heele tia. Ligger bare å koser seg med den. Er så redd for at hun blir vant til dette. Jeg har jo ingen tid til meg selv lengre, må jo ha henne i armene hele tia. Hva bør man gjøre?

Skrevet

Jeg har også blitt brukt mye som madrass. Sånn jeg har klart å få gutten til å sove lengre andre steder er at han sovner i fanget mitt liggende på en litt stor tynn gammel hodepute (bruker den også som ammepute i stua så han kjenner den godt), klarer å løfte han mens han ligger på pute over til et annet sted mens han sover videre og da kan han sove i 1 og 2 timer. Pleier å legge hele puta i vogna så han ligger trygt (vi har stor hund som gjerne vil sjekke at guttungen har det bra og våt hundesnute er ikke bra for soving...), men den må dyttes godt ned så han klarer å snu på seg. Er livredd for at han skal bli liggende så han ikke klarer å snu på hodet om han gulper!

Skrevet

Jeg har henne i teppe og får flyttet henne over i bagen når hun har sovnet på meg, problemet er bare at hun sover ikke mer enn 10 min alene. Men kan jo prøve med et tykkere teppe, f.eks dyna hennes, kanskje hun blir enda mer omsluttet i den.

Skrevet

Jeg har ikke fått det til med teppe eller dyna, da merker han for godt forskjellen tror jeg. Håper uansett det ordner seg for dere. Vet det er utrolig slitsomt når man aldri har baby som sover alene!

Skrevet

Som å lese om min datter,utrolig nærhetskrevende,sover på fanget store deler av dagen,jeg har bare aksepert at sånn er det å ha baby.

.Hun er 4 mnd.født 6 uker før termin. tenker at hun tar igjen litt for det.

Storebror var akkurat lik om ikke værre,han er i dag 3 år og er trygg og god i senga si,sover 13timer pr natt. Husker ikke helt når vi begynte å lage såkaldte gode vaner,men rundt 6-7mnd kanskje,dette er nok inividuelt siden de er forskjellige.

Har bestemt meg for ikke å stresse med dette,da jeg gjorde det sist og alle sa jeg sjemte bort ungen på det måten. Han ble i stede en go og trygg unge,skrek aldri..

Nei denne jenta får pupp(åpen buffet) hele tiden og sover mye på fang;)

Jeg vet at etterhvert så får de andre interesser,og ikke vil ligge rolig på fang,da blir senga eller vogna naturlig for de.

Tror du må gjøre son DU føler er best for dere,du kjenner din baby best,og ikke hør på tanter som sier"jammen før tiden ...."osv..

Synes du er flink jeg;)

Skrevet

Har også en liten tass på fire måneder som også foretrekker å sove på fanget gjerne etter at han fått pupp. I det siste har jeg begynnt å ligge på sofan å amme med han ved siden av meg, når jeg merker at han nesten sover og egentlig ikke spiser lenger, lirker jeg ut puppen og hvis han vil får han smukken istedenfor. Da sovner han gjerne ordentlig ganske fort, jeg kan flytte meg og vips så ligger han for seg selv og sover. Håper han kan klare og sovne helt selv etterhvert men føler at jeg iallefall (forhåpentligvis) er et lite stykke på vei!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...