Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ein gutt på 7 mnd og føler at dagene bare flyr av gårde uten tid til den "treningen" jeg prøver å få til. Han våkner stort sett rundt 7 og så går tiden til å kle på oss, ete og få storesøster i barnehagen. Etterpå er det grøt og så soving fra 9-halv 10 tiå. Han sover da til rundt 12 som regel. Da er det fruktmos og MM og litt lek. Han sover igjen fra ca. 2 og sover igjen til 3 tia. Da er det henting i barnehagen, middag både for han og oss og plutselig er klokka halv 5. Klokka 6 begynner kveldsgrøten. Han er litt sein motorisk, ruller ikke fra rygg til mage, mage- rygg, sitter veldig dårlig selv med støtte, åler ikke osv. Har hørt at de skal ligge på mage 1.5 time i løpet av en dag for å bli sterke. Men føler at det ikke er tid til det i løpet av en travel dag, og tenker at han er sen motorisk for at det ikke blir tid til "trening", men dagene bare flyr. Blir så stressa for skulle ønske det var mer tid til lek på gulvet, og har så lyst at han skal bli litt bedre motorisk. Hvordan ordner dere dagene slik at det blir tid til både mat, kos, lek osv.? Tips mottas med stor takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg legger gutten min på magen på stellebordet hver gang vi har skiftet en bleie. Blir ikke alltid så lenge, men litt trening ofte er bra! Han ligger også på magen i lekegrinda om jeg styrer med ting i stua, har brettet ned kanten på teppet oppi der så han ser hva jeg gjør. Han ligger på magen på teppe på gulvet på kjøkkenet når jeg lager middag. Har ikke tatt tiden på hvor lenge det blir til sammen, men han synes det blir mer og mer greit å ligge sånn lenge.

Vet mammaen min hadde meg liggende på magen i vogna og jeg strakk hals for å se over kanten på vogna når jeg ble trillet på tur.

Lykke til!

Skrevet

Vet du, jenten min fyller 7 mnd i helgen og hun har akkurat knekt koden å rulle fra rygg til mage..men jeg må som oftes invitere til det, ellers ligger hun bare på ryggen og spreller, hehe... Hun har i 1 mnd trukket beina opp under seg når hun ligger på magen, men hun får ikke feste.

Hun hatet å ligge på magen når hun var liten, vi måtte ha henne på brystet for at det ble akseptert. Vi ligger henne også på stellebordet, for da kan hun se meg i speilet og det er sååå gøy!:P

Nå har vi kun et barn, så hvis hun ikke sover, spiser eller vi er på tur, ligger vi begge på gulvet og leker.

Jeg pleier som oftes å rydde når sambo legger småen, da har vi myyye tid til å leke og trene om dagen:)

Skrevet

Gjorde du noe for at hun skulle knekke koden, eller klarte hun det selv?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...