Gå til innhold

Fikk spørsmål om sterilisering

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vanlig å få spørsmål om man vill bli sterilisert etter endt graviditet bare fordi dette blir min 4:de?

Vart skikkelig satt ut. Synes det nesten var litt frekt spurt.

Kjenner at det rekker godt med de her jeg fått nå etter siste kommer ut nå i januar. En god stund ihvertfall.. Men å snipp snapp å ALDRI kunne få barn igjen? nei takk.

Har aldri gitt antydning til at jeg ALDRI mer vill ha noe mer barn. Er det bare for at dette blir 4 ,og at det skulle regnes som veldig mange barn? Er tross alt "bare" 29år gammel. Synes det høres helt vilt ut at jeg skulle ville være sterilisert før jeg engang blitt tredve! .

Fikk ikke det spørsmålet når jeg gikk med noen av dem andre.

Så lurer egentlig bare på om det er mange andre som vart med om å bli spurt dette?

Fortsetter under...

Huff, så trist å høre at du ble spurt om dette! Var det helsevesenet som spurte? Tror det er vanlig prosedyre å spørre dersom man skal ha planlagt keisersnitt, men ikke ellers.

Jeg har aldri blitt spurt om dette, og hadde blitt skuffet dersom noen hadde spurt. Jeg har derimot fått inntrykk av at både fødeavdeling, jordmor og min fastlege ønsker at jeg kommer tilbake i samme ærend flere ganger, og slik burde alle kjenne det synes jeg!

Håper du ikke tar deg nær av kommentaren, det er tydelig at vedkommende som spurte ikke har tenkt så godt over konsekvensene av hva hn sier.

• 4 uker senere...

Det der er en privatsak! Utrolig frekt! Jeg venter nr 2 med min nåværende mann - men har 5 fra før med min første mann. Altså venter jeg nr 7.... Min eksmann jobber borte og har våre barn kun 3 dager i mnd. Men vi har godt forhold og han er her på bursdagen til ungene, spiser av og til sammen med oss og kommer av og til på kaffebesøk. Vi lar ungene gå først og for at han skal ha mest mulig kontakt med dem og for at vi skal samarbeide best gjør vi det slik. Anbefales alle, for vi har fått harmoniske barn av det.

Overhørte to damer på venterommet til legen her om dagen. Den ene hadde blitt bestemor og datteren hadde fått nr 3. Hun hadde gitt sin datter klar beskjed om at nå måtte hun sette "propp" for tre barn var mer enn nok!!! Fy f.... Kjente jeg ble provosert og hadde problemer med å holde munn. Hadde min mor sagt noe slikt hadde jeg blitt både såret og rasende. Så lenge man er istand til å ta seg av ungene sine ser ikke jeg problemet med å ha mange. Vi storkoser oss - og flere av ungenes venner har sagt at de misunner oss fordi vi er så ,mange og det er alltid liv i huset hoss oss. Vi praktiserer også "åpent hus" slik at ungene alltid får ha venner på besøk og overnattingsgjester. Når vi har så herlig mange unger i hus er det alltid plass til noen ekstra :-) Det er skjelden vi ikke har en ekstra middagsgjest eller to :-) Nei, kos deg med nr 4 og får du lyst på flere en dag så skal du ha god samvittighet :-) Det er mange flere enn du tror som har mange barn.

• 1 måned senere...

Samme her, ble helt satt ut!!! Ble også spurt om alle mine barn bor hjemme. Jeg jobber innenfor barnevern og har tilleggsutdanning innen barne og ungdomspsykiatri, følte meg som om dritt. En ung lege som tydeligvis dømte meg ut fra sin forutinntatthet, var også 30 da....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...