Gå til innhold

Ammeinnlegg av ull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist jeg fikk barn var på sommeren og da var det ikke noe problem å bruke vanlige innlegg (kjøpt i dagligvarebutikk). Har hørt at ammeinnlegg i ull skal være fint å bruke på vinteren for å unngå å bli kald. Er det noen som kan anbefale dette? Lekker ikke disse tvers igjennom? Hvor får man kjøpt bra ammeinnlegg i ull?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt på apoteket... Jeg må bruke ull innlegg innerst, men engangsinnlegg utenpå for at det ikke skal lekke gjennom. Ulla bør aller helst være innerst mot huden for å ha mest effekt...

Skrevet

det anbefales! For meg holdt det med ullinnleggene, lakk ikke gjennom. Lindret også såre brystvorter (som ble mye verre ved bruk av vanlige innlegg).

Skrevet

Men hvor mange sånne ammeinnlegg bør man investere i? Lekker det ikke ofte? Jeg ser for meg at disse ullinnlegga må vaskes hele tiden, så jeg hadde egentlig tenkt å bruke engangs, men har jo absolutt ikke lyst på brystbetennelse og ser at ull er en fordel i så måte!

Skrevet

Jeg har to par.. Det er nok minimum.... De første ukene/mnd må jeg bytte et par ganger hver dag, men skyller de opp med en gang i varmt vann og henger de opp, slik at de er tørre dagen etter... Etterhvert kunne jeg klare meg med ett par pr dag =) De trengs ikke vaskes m såpe etter hvert bruk, men en gang pr uke vasket jeg med milo i maskin sammen med annet ulltøy.

Skrevet

Heisann!titter inn fra 2.tri.:)

Jeg brukte dette med min første, det lakk gjennom og det KLØDDE!!!!!! Jeg brukte istedet engangsinnlegg,det var mye bedre!Ullinnlegg = ikke til å anbefale!

Skrevet

Det tror jeg varierer. Jeg syns de er svært behagelige å gå med...

Skrevet

Jeg har investert i 3 par med ullinnlegg fra apoteket. Koster 140 kr per par ca. Sist ( fikk vinterbaby da også) brukte jeg papirinnlegg innerst og ull utenpå der igjen, det funket dårlig! Fikk brystbetennelse og slet med det et par uker. Kommer til å prøve ull innerst denne gangen. Har også investert i slike nippel beskyttere fra mendela. Som babyen kan suge av. Funket også veldig bra for meg sist. Alt for å sleppe alt for såre brystvorter og selvfølgelig brystbetennelse. Viktig å holde brystene varme og da er jo rein merinoull absolutt ikke det værste:)

Skrevet

Jeg fikk på høsten sist, og hadde baby gjennom hele vinteren og får midt på vinteren denne gang. Så for min del var virkelig ull GULL!! :D Men.. de luktet sau om de ble våt, og klødde noe om de var direkte mot huden - så jeg hadde faktisk engangsinnlegg innerst og ullinnlegg ytterst. Byttet mellom 3 sett ullinnlegg. Et kjøpt på apoteket til ca 140 kr og to kjøpt på Sparkjøp til ca 60 kr. Ammet til lille blå var 1 år, og hadde ikke en eneste gang brystbetennelse =) Brukte også en brystsalve fra Medela som jeg kjøpe på apoteket.

Disse fra sparkjøp( http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Products/cat_24/PID-280445(SparBase).aspx ) syns jeg faktisk var best! De er tykkere og mer solid enn de fra apoteket. Men også dem luktet hvis de ble våt og klødde litt ved å ha dem direkte mot huden, så hadde som sagt engangsinnlegg innerst uansett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...