Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er fortiden arbeidsledig, gutten min er nettopp fylt et år, og jeg har en eksamen igjen for å bli ferdig som lærer som jeg da har utsatt da jeg ble gravid med han.

Nå har jeg funnet ut at jeg er gravid igjen, ikke planlagt, men gla for det,men økonomisk er jeg litt bekymret.

Jeg er vikar i skolen, og litt i en butikk, men har jeg rett på noe kontantstøtte når babyen kommer?

Har jeg noen muligheter?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143793642-hjelparbeidsledig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med du mener foreldrepenger eller engangsstønad? Kontantstøtte er jo noe helt annet og noe du får for barn over ett år som ikke er i barnehage. Så om barnet ditt som er 1 år ikke er i barnehage bør du absolutt søke kontantstøtte. Om du rekker å jobbe i minst 6 av de 10 siste mnd før permisjonen starter med nr 2 og har tjent minst 35 000 kr så kan du søke foreldrepenger - har du ikke opptjent denne retten kan du få engangsstønaden på ca 35 000 kr. Husk at når du jobber som ekstravakt bør det ikke gå mer enn 14 dager mellom vaktene ellers regnes det ikke som en periode.. (og teller dermed ikke med i opptjeningen til foreldrepenger)..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...