QueenM Skrevet 17. november 2011 #1 Skrevet 17. november 2011 Hei Hvor mange å hvilke måltider gir dere til deres baby på 6 mnd? Tulla her spiser grøt i 10 tiden ca til frokost, melk i 3 tida, å grøt igjen rundt 6-7 pluss et melkemåltid på natta. Synes ikke dette er så mye, men hun vil ikke ha noe mat oftere å hun er på ingen måte underernert eller, så ser ut som det holder.. Hvordan er det hos dere andre???
Bad habits har tre små Skrevet 17. november 2011 #2 Skrevet 17. november 2011 Min er 6,5 måned Han spiser fast føde hver tredje time på dagtid. Jeg ammer ham før han legger seg på kvelden, et par ganger i løpet av natten og når han våkner om morgenen ca kl 06. Han hadde ikke gått opp noe særlig på 6 mnd kontrollen, så nå pumper jeg i ham fast føde:-) Merker at han sover mye bedre på natten, og de to ammingene mine er mest for kosens skyld. Han liker forresten ikke middagsmat, så det blir mye grøt og frukt for å si det sånn! Blir greit å kunne begynne med brød etterhvert.
Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 17. november 2011 #3 Skrevet 17. november 2011 Muffin her spiser veldig mye fast føde til å være bare 7 mnd gammel, og han er virkelig ingen mal for hvor mye babyer skal spise og drikke når de er 7 mnd gamle hehe... Muffin er en lang og tung kraftkar, som veier like mye som mange babyer på 9-12 måneder. Starta med første grøtmåltid når han var 4 mnd gammel pga urolig baby og amming hver 2. time døgnet rundt, og innførte måltid nr 2 når han var drøye 5 mnd gammel. Hadde han sovet mer, vært roligere og ikke så diger, så hadde jeg fullammet til 6 mnd, bare så det er sagt Trur det vanlige er 2-3 små måltider (f eks grøt x 1-2 pluss litt smaksprøver midt på dagen), og ett eller flere rene melkemåltider på dagtid + 1 eller flere nattmåltid, når de er bare 6 mnd gamle Muffin på 7 mnd spiser imidlertid: Frokost ca kl 06: 1/2-1 brødskive u/skorpe med makrell i tomat, leverpostei eller most banan + 90-180 ml mme (180 om han ikke drakk på natta, 90 ml om han fikk mme på natta) Lunsj kl 10: 100-150 g dampede grønnsaker + 1 beger fruktmos Middag kl 14: 1/2 - 3/4 middagsglass + 90 ml mme (120 vann med 3 måleskjeer mme) Kveldsmat kl 18: ca 1-1,5 porsjon grøt Kveldskos kl 19: ca 210 ml mme (korrekt utblandet ifht pulver/vann) 0-180 ml mme på natta (her får han 3 måleskjeer til 180 ml vann, så om han drikker begge flaskene får han i seg 360 ml vann, dvs 180 ml mme) Muffin drikker altså 500-600 ml mme i tillegg til all den faste føden; enda jeg nesten halverer mengde måleskjeer i fht vannmengde. I tillegg drikker han 2-3 dl vann ila dagen, både til og mellom måltidene. Han er vel 74 cm nå og veier nesten 11 kilo <3 Så det her er som sagt hva Muffin spiser, og han har aldri sovet mer, vært gladere eller mer selvstendig, men dette er neppe fasiten for babyer flest.
Plutselig_gravid Skrevet 17. november 2011 #4 Skrevet 17. november 2011 Jenten min ble 6 mnd for et par dager siden og vi har nettopp begynt med fast føde. Stort sett ser menyen sånn ut: våkner ca. 08.00: pupp (har veldig lite melk igjen så er mest bare for kosens skyld) frokost ca. 08.30: 230 ml mme lunsj ca.11.30: grøt av 1 dl. vann + vann å drikke + 100 ml mme hvis hun er mer sulten middag ca.15.00: et lite 4mnd middagsglass+ vann å drikke + 200 ml mme kvelds ca.18.30: 230 ml mme Hun er storfornøyd med fast føde, før vi begynte med det drakk hun 230 ml mme hver 2 time og ble liksom aldri ordentlig mett. Forresten får hun gjerne litt smaksporsjoner på frukt ila dagen.
kjærevene Skrevet 17. november 2011 #5 Skrevet 17. november 2011 Min gutt på 6.5 mnd spiser som følger: Frokost ca kl 09.30: Grøt av ca 1 dl vann, får vann å drikke, men drikke ikke mye. Ammes etterpå, drikke bra enkelte ganger, andre ganger bra noen få sugetak. Lunsj ca kl 12: i fruktbeger fra Hipp, ammes hvis han vil. Middag ca kl 16: 1 middagsglass og vann til. Enkelte ganger gir jeg han flaske med mme istedet til dette måltidet, og da får han grøt av ca 1 dl vann til kvelds kl 19. Han legger seg ca 19.30. Han ammes 2-4 ganger pr natt. Han er i meget godt hold, blid og fornøyd. Jeg vurdere å gi ham tre måltider med fast føde snart, men kommer til å vente til han selv forlanger det siden han er god og rund =)
Maitrollet Skrevet 17. november 2011 #6 Skrevet 17. november 2011 Her er det som følger: ca 07: mm ca 09: mm først og ca halv porsjon grøt med litt fruktmos ca 12: mm ca 14: mm først og ca 80 ml middagsmat ca 16: mm ca 18: grøt av 1 dl vann, spiser sjelden (aldri) opp alt ca 19: mm på sengekanten ammer 0-1 gang på natt Ser at han spiser ofte, men han spiser ikke så mye av gangen og viser tydelig sult igjen i løpet av 2 timer, kan drøyes til maksimalt 2,5 time.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå