Gå til innhold

Redd for at jeg overforer babyen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten prins på snart 3 mnd. Han har fått mme i tillegg til puppen i tillegg siden han var ca 3 uker gammel, dette fordi jeg ikke har klart å få nok melk. Hadde det på samme måte med storebror. Litt varierende hvor mye han får på flaska. Var også noen dager her da han fikk kun flaske fordi jeg ble syk og fikk smertestillende som gjorde at jeg ikke kunne amme. Da pumpet jeg og greide å holde oppe produksjonen ganske bra.

Føler imidlertidig at han aldri blir ordentlig fornøyd av puppen... føles som jeg ammer og ammer "hele" formiddagen, lille sovner på puppen men våkner med en gang jeg rører på meg. Han kan godt være blid ei lita stund før han gir tydelig beskjed om at han er sulten. Blir rasende hvis han ikke får mat så raskt som mulig. Ofte ender det med at han får ei flaske i 12-13 tida og først da blir han virkelig fornøyd. Dette varer da i kanskje 3 timer og så er det på´n igjen... helt til han får flaske igjen kl. 21-22.. Da sovner han gjerne i senga si etterpå og sover som oftest til alt mellom to og fem... Når han da får pupp blir han fornøyd, men da har jo gjerne jeg ligget og vært halvveis våken ei stund pga halvveis spreng.. så da er puppen full.

Ble fryktelig langt dette... men jeg er sliten og lei og kjenner mer og mer at jeg har lyst til å gi opp hele ammingen... samtidig føler jeg meg "ubrukelig" hvis jeg ikke får til å gi ungen min mat. Selv om også storebror fikk tillegg og var en ekstremt sulten unge så følte jeg det ikke på samme måte da. Er dessuten redd for at det egentlig skal være noe annet enn at han er sulten... har prøvd det meste føler jeg men han blir altså ikke fornøyd før han får mat. Kan også nevnes at han nå kan drikke nesten 200 ml i samme slengen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Dersom du ligger våken pga melkespreng, så bør du absolutt pumpe deg, slik at du får sove litt mer. Spesielt siden babyen din er så flink til å ta flaske; du kan jo bare gi ham det du har pumpet ut når han våkner :) Morsmelk kan oppbevares i romtemperatur i 5-6 timer, trur jeg det er (husker ikke helt, men det er leenge), så du kan fint pumpe deg på sengekanten (ha pumpa klar ved siden av senga), og så bare legge deg og sovne igjen ;) Produksjonen din går jo også ned når du har melkespreng, så det er lurt ikke bare for søvn, men i fht å ha nok melk å tilby babyen på formiddagen :)

Slik som du beskriver det så blir han liggende og småspise ved brystet hele formiddagen, men blir aldri helt mett, slik at han ikke klarer å slappe av. Du sier jo at han blir godt fornøyd i 3 timer om han får flaske, så da tviler jeg på om det er f eks låsninger i kroppen som er vonde og gjør ham urolig... Kan jo virke som om du har litt for lite melk, selv om han dier svært ofte på dagtid.. Men om det går 6-7 timer hver natt uten amming, og hvor du selv opplever smertefullt spreng, så har du tydeligvis anlegg for å produsere mer melk, bare du pumper ut en (god) del når du våkner av sprenget ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...