turbooglykkelig Skrevet 17. november 2011 #1 Skrevet 17. november 2011 Jeg vet jo at det er vanlig med mer kynnere jo flere barn man får, og kan vel bare regne med endel kynnere med nr 3. Men i dag tidlig (før jeg hadde stått opp) hadde jeg nesten en time med kraftige kynnere. Først trodde jeg han sparket fra seg skikkelig, men så ble magen strammere og strammere og jeg kjente plutselig igjen den ubekvemme følelsen av kynnere.... Har en venninne som hadde vannavgang i uke 20 og fødte en altfor liten gutt (men det gikk bra, altså!) i våres, så jeg kjenner at jeg lett blir litt bekymret for for tidlig fødsel. Kynnere er jo absolutt ikke nødvendigvis tegn på at noe er på gang, men ville du kontaktet lege om det kommer en slik skikkelig runde igjen med det første?
Tess30 Skrevet 17. november 2011 #2 Skrevet 17. november 2011 Åi, ja trur ihverfall at jeg ville tatt en telefon til jordmor for å forhøre meg litt Hadde mye kynnere sist jeg var gravid, har heldigvis ikke kjent noe til dette ennå. Men en hel time slik du forteller er vell ganske så lang tid? Ikke vet jeg, vi alle er jo forskjellige, og kroppen forbereder seg vell på forskjellige måter nå. Vi er jo straks halvveis:))) Jippi! Masse lykke til
turbooglykkelig Skrevet 17. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 17. november 2011 Takk, Tess30 :-) Jeg har ikke kjent noe mer i dag, og tar det litt ekstra med ro. Tenker at det ikke er noen fare om jeg ikke kjenner noe mer. Men kommer det tilbake med samme kraft innen de neste par døgnene, tar jeg kontakt med jordmor eller lege med en gang. Kjenner at jeg gleder meg over å være kommet så langt, ja. Nå er det snart så man kan krysse fingrene om at alt vil gå bra selv om babyen skulle finne på å komme. Har mistet de forrige 3 jeg hadde på vei, så det er en milepæl å komme over på den "sikre siden". Men han kan gjerne vente mange uker enda!
Tess30 Skrevet 17. november 2011 #4 Skrevet 17. november 2011 Ånei, så trist å høre at du har mistet så mange ganger har mistet en gang selv, og det er faktisk en stor påkjenning psykisk:( klem til deg.
turbooglykkelig Skrevet 18. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 18. november 2011 Takk for det. Ja, det har vært litt tøft. Men nå er jeg bare så utrolig glad for at det er en frisk og fin lillebror på vei, så det meste av de vonde følelsene er heldigvis lagt bak oss. Gleder meg bare så utrolig til å få treffe ham :-)
Mage-nr4 Skrevet 23. november 2011 #6 Skrevet 23. november 2011 I følge "fra uke til uke" på denne nettsiden står det at livmoren starter øving til fødsel, såkalte kynnere, allerede så tidlig som i uke 14. Og sannelig kjente jeg det da jeg og. Spesielt, som du sier, hos flergangsfødende. Men etter min mening skal man heller ringe jordmor og lege noen ganger for mye enn for lite. Det er vel derfor det er gratis i svangerskapet. Håper alt går bra!
turbooglykkelig Skrevet 30. november 2011 Forfatter #7 Skrevet 30. november 2011 Jevnt over mye kynnere - men alt bra enn så lenge :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå