Gå til innhold

Hva i alle dager???!!

BarniHodet og enihverarmkrok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjoenner ikke hva jeg gjoer galt! -Lillegutt paa 5mnd sover altsaa i senga sammen med meg. Og uansett hva jeg gjoer, saa er han ISkald, skikkelig(!), i nakken!!! Det sies jo at man skal sjekke om baby er varm eller kald bak i nakken, og han er sa kald, saa kald!!!

Det er ca 20 grader paa rommet, han har paa seg korterma body med "shorts", altsaa litt buksebein paa,lang pusjamas med fot, (fra H&M)sin tynne sommerdyne og min dyne oppaa! Kan da ikke pakke paa ham mere?!!

Har noen opplevd dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmmm... jeg ville heller sjekket temperaturen hans ved å kjenne på brystet.... jeg vet at mange barn, deriblant min tulle, kan bli klamme på natten og da kjennes det ut som hun er kald i nakken, men jeg vet at det bare er fordi hun er klam.. noen ganger blir hun klam hvis hun spiser mye om natten osv... så prøv å sjekk brystet hans isteden.... :)

Han er jo sikkert ikke kald, kanskje han er for varm?...-

Klem

Skrevet

Det høres jo som om han har på seg nok, men hva m å gjøre påkledningen litt enklere? Body, pysj og 2 dyner høres jo litt tingvint ut!?

Hva m å bare ha på en ullpysj foreksempel? De regulerer temperaturen bedre slik at de ikke så lett blir verken for varme, kalde eller klamme. Så kan du ha en lett dyne oppå hvis du bruker din dyne i tillegg, evt en tykkere dyne og la være å ha din over?

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Enig med Heldig mamma til 2 gutter; invester i noen pysjamaser med fot i 100 % merinoull, f eks fra tom & trine på sparkjøp, eller fra Janus (eller LilleLam eller Nøstebarn, men de er en del dyrere).

Lag på lag med klær blir ikke nødvendigvis varmere, dersom de ikke er laget av det rette stoffet; ull er definitivt best :)

Og så kan du jo ha babyen sovende oppå et lammeskinn, og under en termodyne for barn?

Skrevet

Min tanke er at han har blitt for varm, svettet og deretter blitt kald.

Du bor vel i litt varmere strøk, eller? Er det mulig å få kjøpt en tynn ullpysj? Ull fungerer veldig anderledes enn bomull dersom den blir fuktig eller våt.

Hvis du ikke har mulighet til å finne en ullpysj, ville jeg ha forsøkt å hatt mindre på ham. Feks bare en bomullspysj og så din dyne. Ligger han med egen dyne så ville jeg bare hatt den over.

Skrevet

Må også si meg enig med de som sier at dette høres litt komplisert ut.

Min erfaring er at færre, men gode plagg er best.

Her ligger llille i en ull/silke pysj (uten føtter, men hun har sokker), så har hun sovepose, ikke dyne - opplever at den holder bedre på varmen hennes så hennes egen kroppsvarme holder henne varm og hun kan ikke sparke den av seg.

Og når hun ligger i sin egen seng har hun et tynt teppe over det.

Vi har det også kaldt på soverommet, men hun er alltid god og varm når hun våkner - med unntak av kinn og hender:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...