Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #3 Skrevet 16. november 2011 Alltid brukt zopiclone, og hadde resept på det denne gangen også. Men fikk zopiklon på apoteket (jeg la ikke merke til hva jeg fikk) Men det gir virkelig forjævlig smak i munnen!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #4 Skrevet 17. november 2011 zopiklon mylan funker i alle fall ikke, en og en halv time siden jeg tok nå, måtte bare stå opp igjen:(
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #5 Skrevet 18. november 2011 De er i følge felleskatalogen synonyme, dvs i teorien identiske. Hilsen sykepleier
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #6 Skrevet 18. november 2011 Jeg bruker Imovane, en gang fikk jeg zopiclone på apoteket. Fikk beskjed at det var samme virkestoff, men mye billiger og hadde samme virkning. Problemet mitt var at jeg fikk så dårlig smak i munnen av zopiclone, at jeg ikke kunne ta de. Og da er det ikke bare å løpe ned på apoteket for å få byttet til Imovane, som jeg skulle ha i utgangspunktet. Nei da må jeg først til legen igjen får så å få ny resept og så kan jeg dra til apoteket. Det er de dyreste tablettene jeg har kjøpt. Etter denne bommen, kommer jeg aldrig til å takke ja til et slikt billigmerke igjen.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #7 Skrevet 18. november 2011 Hadde et innlegg på dette ikke så lenge siden. Jeg skal ha det som står på min resept, ikke hva apoteket gjerne vil selge og tjene mest på. Nekter å akseptere erstatningsprodukt.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #8 Skrevet 18. november 2011 Jeg bruker kun stilnoct. 10 mg. Annet virker ikke på ,eg.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #9 Skrevet 18. november 2011 Resepten gir gjelder kun EN pakke med virkestoffet Zopiclone. Har du allerede fått en pakke med Zopiclone, men du heller vil ha Imovane så MÅ du ha en ny resept. Det sier seg jo selv at man ikke kan få to pakker av en resept med bare en pakke utskrevet. Virkestoffet er det samme i begge tablettene, så effekten er den samme. Hjelpestoffene kan variere og gi litt ulike bivirkninger, men får ikke du sove av Zopiclone så er det kun psykisk. Beklager men det er realiteten.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #10 Skrevet 18. november 2011 Apoteket tjener null og niks på disse generisk bytte. Tenk deg litt om! Vi får jo mer penger når dere betaler mer for legemidlet. Apoteket vil bare gi deg et rimeligere produkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå