Gå til innhold

Da er vi igang med behandling:o) Andre som er på inseminerings behandling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var på startsamtale på Rikshospitalet denne uken, og det er bestemt at vi skal prøve 3 runder med inseminering i første omgang.

Vi er helt ferdig utredet, jeg har tatt Lap (fjernet to micro endoflekker), og vi er begge erklært "friske". Har prøvd siden april 2010, så det nærmer seg 2 år...

Nå håper jeg at dette skal gjøre susen for oss, og er veldig spent! Er det noen av dere andre her som har prøvd denne metoden og lykkes? Ellers som holder på med denne behandlingen? :)

Sjansen er ca 20% per forsøk, så ikke veldig høyt...

Det er hvertfall deilig å være i gang med et opplegg.. Det er litt av en berg og dalbane følelsesmessig "å prøve å lage barn og ikke få det til" gitt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde inseminering forrige ons og torsdag, så aner ikke hvordan det har gått enda. Om vi ikke lykkes på dette forsøket så blir det IVF på oss neste gang. Egentlig sa de at vi skulle prøve tre AIH2 og, men basert på hvordan jeg reagerte på hormonene så endret de mening.

Skrevet

Så spennende, limsevimse:) Håper at det klaffer for dere nå da! Spennende dager...

Ble du inseminert 2 dager?

Hvordan reagerte du på hormonene?

Skrevet

pga mannens jobbsituasjon så ble det en dag med sex hjemme i senga siden han jobbet 12 timer den første dagen vi skulle ha inseminering, og en dag med inseminering. Egentlig skulle jeg hatt to insemineringer, så er spent på resultatet.

Jeg endte opp med fem dager enkel pergokur og fem dager med 75iu menopur, med det resultat at de var usikre fordi jeg hadde altfor mange store eggposer, så sjansen for at det evt blir flerlinger er veldig stor.

Normalt skal det jo bare modnes ett egg, men etter fem dager på menopur så hadde jeg 11 eggposer som var over 18mm, og det er altfor mange.. Så nå gjenstår det bare å se om det var egg i noen av posene, eller om det bare er "lurerier" igjen.

Sist jeg fikk pergo før dette fikk jeg dobbel pergokur, og da fikk jeg ikke eggløsning av meg selv, selv om jeg hadde eggløsning både før og etter kur, så kan virke som om jeg reagerer "unormalt" på pergo.

Ellers reagerte jeg ikke særlig på hormonene tror jeg. Hadde en dag hvor jeg var i gråtehumør, tror det var dag to på pergo, men det kan like gjerne ha vært psyken min som tok seg en tur. Jeg har for vane å samle opp alt negativt stress til det plutselig renner over en dag (jeg er visstnok en sart skjel påstår folk), med det resultat at jeg gråter og hulker før jeg til slutt sovner av utmattelse og da fint kan sove i nærmere et døgn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...