Gå til innhold

Hvordan er man etter en rotfylling? Pleier man å kunne jobbe dagen etter?

Anbefalte innlegg

Jeg skal til tannlegen imorra, kanskje rotfylle en tann. Og nå har jeg begynt å grue meg veldig! Hvordan pleier formen å være i ettertid? De første dagene etterpå? Er det vanlig å måtte være hjemme fra jobben?

Fortsetter under...

Rotfylling har etter min erfaring et dårligere rykte enn fortjent :-) Min fantastiske tannlege utførte en rotfylling helt uten smerter, både under og etter. Belag deg på å gå på jobb, du.

Du kan gå rett på jobb etterpå. Ikke noe som en paracet ikke kan ta. Behandlingen er smertefri hvis du får bedøvelse. Rotfylling er faktisk noe av det bedre man kan gjøre hos tannlegen. Det verste er at det tar lang tid. Lykke til!

Hilsen tannlegen :-)

Jeg har bare hørt skrekkhistorier siste tiden nemlig. En på jobben rotfylte nylig, hun satt og gråt på morgenen dagen etter fordi det var så vondt. Og dagen etter det var hun hjemme. en annen hadde fått tannlegeskrekk etter det. Etc, etc... sånne godhistorier man får høre når man selv skal i ilden.. ;)

Annonse

Hjemme dagen etterpå? Det kan jeg aldri tenke meg.

Jeg rotfylte to tenner før jeg var 14 år (var dessverre ikke flink med tannpuss da jeg var yngre), og det var jo ikke særlige smerter i ettertid.

Det samme gjelder visdomstann, stakk på jobb rett etter jeg trakk forrige visdomstanna jeg.

Jeg har rotfylt flere tenner, og det har aldri vært noen grunn til å være borte fra noe som helst. Det kan være litt ømt rundt tanna etterpå, men ikke noe som har plaget meg mer enn f. eks et blåmerke, og blåmerker er jo ikke fraværsgrunn ;-)

Det verste med rotfylling er i grunnen at det er kjedelig å gape så lenge :-)

Ifg min samboer, som rotfylte her om dagen, var det overhode ikke noe problem å jobbe dagen etter!

..litt støl i kjeven samme kveld(etter å ha gapet så lenge), men ellers ingen problemer.

Lykke til i morgen! :)

Jobber på tannegekontor å sier som de andre: Null problem å gå på jobb dagen etter. De aller aller fleste går på jobb samme dagen også. Når du rotfyller så tar du jo ut nerven på tanna. Da er jo tanna de død. Så det skal egentlig ikke bli vondt. Men litt sårt kan det nok være. Men om ikke tannlegen har fått ut alt, da kan det selvfølgelig bli vondt. Men det hører sjeldenhetene til altså. Hvertfall som jeg har opplevd.

Eneste behandlingene i munnen folk får sykmelding for/får beskjed om å ta med ro, er hvis de har hatt en operasjon eller trekt en tann.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...