Gå til innhold

Brun utflod - er alt håp ute da?

Anbefalte innlegg

Hei!

Oppdaget brun utflod da jeg var på toalettet på søndag. Og det har bare fortsatt, kun brunt, bare litt mer rødlig på morgningen, men ikke friskt og veldig lite. Kommer kun på papiret, og ikke noe på truseinnlegg.

Var hos legen på mandag, men han virket ikke spesielt optimistisk. Han har ultralyd, men sa det var for tidlig å se noe. Tok blodprøve og skal komme tilbake til mandag for ny blodprøve og ultralyd.

Hadde innstilt meg på at dette ikke gikk bra, da jeg har lest at mange startet SA med brun utflod, men hvor lang tid tar det før blodet kommer? Har også lest at mange har små blødninger i starten og det har gått bra, men er så redd for å få falske forhåpninger.

Noen som vil dele erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143791744-brun-utflod-er-alt-h%C3%A5p-ute-da/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:-) Trenger ikke bety at det er begynnelsen på en sa. Jeg hadde litt brun utflod når jeg var 4+5, dette varte i to dager før det stoppet. Var sikker på at dette var tegn på ma. Men fikk målt hcg med 6 dagers mellomrom, stigningen var fin, og 6+2 var jeg på ul og fikk se verdens fineste velmuefrø blinke mot meg;-) Hvor langt er du på vei? Hadde jeg vært deg ville jeg fått målt hcg hos fastlegen;-)

Hei:-) Trenger ikke bety at det er begynnelsen på en sa. Jeg hadde litt brun utflod når jeg var 4+5, dette varte i to dager før det stoppet. Var sikker på at dette var tegn på ma. Men fikk målt hcg med 6 dagers mellomrom, stigningen var fin, og 6+2 var jeg på ul og fikk se verdens fineste velmuefrø blinke mot meg;-) Hvor langt er du på vei? Hadde jeg vært deg ville jeg fått målt hcg hos fastlegen;-)

Hei,

Takk for svar, så fint at det gikk bra for deg. Jeg er 5+3, var 5+0 når det startet. Føler det har vært mindre i dag, men er ikke helt borte. Da jeg var hos legen på mandag, tok han blodprøve for å sjekke hcg, så regner med at jeg får svar på den når jeg kommer tilbake førstkommende mandag. Da skal han ta en ny blodprøve også. Er 6+1 når jeg skal tilbake, så forhåpentligvis får jeg bekreftet om jeg fortsatt er gravid eller ikke ved en ultralyd.

Har opplevd det 3 ganger nå, i uke 6-7, og da gikk det galt. Men jeg har også hørt om mange som har opplevd det samme, der det ikke har gått galt, så jeg anbefaler egentlig å ikke tenke så mye på det før du har vært hos legen igjen. Alle gangene med meg har jeg begynt å blø skikkelig etter at jeg fikk vite at det var slutt, som om jeg ubevisst prøvde å holde på det, og da jeg fikk vite at det ikke var noe der lenger, så ga jeg slipp... Ønsker deg lykke til, og at det uansett er første forsøk for deg, sånn at du har mange igjen... Husk at det er veldig vanlig, og at du ikke trenger å miste håpet selv om det er tungt. Håper det beste for deg.

Takk fjelljenten.Så leit at det ikke gikk bra for deg. Nå har jeg akkurat pustet meg i gjennom menssmerter fra h....., så dette kan aldri verden gå bra. Håper bare at alt kan komme ut snart. Vil så gjerne prøve på nytt, i tillegg får jeg helt angst når jeg er på jobb. Livredd for at jeg plutselig skal styrtblø eller noe (vet ikke om det er sånn det skjer men..)

Annonse

Ser i forum-beskrivelsen at man ikke skal skremme hverandre, så jeg håper ikke dette tolkes sånn. Jeg bare følte at du ville høre alle slags erfaringer, så da kom jeg med min. Og som sagt er det jo veldig forskjellig hvilke erfaringer folk har, så du må ikke la deg skremme av andres erfaringer før du vet noe sikkert selv.

Huff, så leit å høre... hadde tenkt å spørre om det, om du hadde smerter... Men jeg tror ikke du skal være redd for å styrtblø når det er så tidlig, og ikke kommer det ut noe annet heller så tidlig, det er mer som en vanlig mensen, kanskje bittelitt vondere (mest psykisk kanskje). Lykke til neste gang, hvis det er første gang, kan du jo kanskje prøve igjen allerede om 2 uker...

Anbefaler ihvertfall å hive innpå et par paracet, sånn at det ikke trenger å bli verre enn det trenger. Jeg syntes ihvertfall det var verre å kjenne den fysiske smerten i tillegg til oppgittheten over at det gikk galt. Ta noen paracet og tenk at det mest sannsynlig går bra neste gang. Lykke til...

Anbefaler ihvertfall å hive innpå et par paracet, sånn at det ikke trenger å bli verre enn det allerede er. Jeg syntes ihvertfall det var verre å kjenne den fysiske smerten i tillegg til oppgittheten over at det gikk galt. Ta noen paracet og tenk at det mest sannsynlig går bra neste gang. Lykke til...

Ikke noe problem. Jeg ønsker ærlige svar og andres erfaringer. Blir vel nesten mer skremt av og sitte og lure selv.

Har generelt mye smerter, både rett før og de første dagene av mensen + samt innimellom ellers i syklusen (mulig pga jeg har muskelknuter). Har hatt murringer siden før ikm, men merket at den dagen jeg startet med brun utflod og et par dager fram, så var den nesten ikke murringer. Nå i dag derimot har de kommet tilbake, og jeg hadde nå ca ti minutter med skikkelige smerter.

Uansett, nå vet jeg ihvertfall at vi klarer å bli gravide, så gjenstår det å se om jeg klarer å holde på frøet senere.

Takk for svarene dine, er ikke så mange andre å snakke med når denne prøvingen skal være hemmelig;)

En liten oppdatering:

Har hatt brun utflod hele uka, som avtok på morgningen i går og har vært fraværende i dag. Var hos legen igjen i dag til innvendig ultralyd. Han sa det så "fredlig" ut med tanke på blod. Han kunne se et fosteranlegg på ca 7 mm, men ikke noe bankende hjerte. Er 6+1 (men tror jeg er litt kortere med tanke på når jeg fikk positiv EL-test). Uansett, alt håp var visst ikke ute, men jeg måtte fortsatt være innstilt på at det kan gå begge veier. Får vente til onsdag på svar på den nye HCG-prøven, og om den er bra, evt ny UL senere for å se om det er noe hjerteaktivititet.

Annonse

Hei kjære deg!

Først av alt- eg har fleire venninner som har blødd kjempemasse og så har det likevel gått strålande fint!

Me mista desverre sjølv i veke 9, ma, utan noko utflod eller blod. Kan tenka meg at du er full i tankar no, fram og tilbake, så tenkte eg skulle senda over litt fakta. -

I boka ein får på legekontoret når ein er gravid står det på veke 6: Fosterets må: 4-8 mm. Dersom han måler 7 mm skal du vera 6 veker og 5 dagar no. Dei utviklar seg identisk i byrjinga. Slik eg har forstått det skal hjarta fangast opp på ultralyd på dette tidspunktet. Samtidig så har eg hørt legar sei at ultralyd før veke 7 er berre tull, fordi alt er så lite då.

Håpar eg ikkje gjorde noko verre med denne infoen. Men hugsar at eg sjølv leita veldig etter svar. Ordentleg svar er det jo berre ultralyd som kan gje uansett. HCGen ville eg ikkje brydd meg om. mange lgar har lite peiling på hcg og ma. berre sa. Ved min ma sa gyn at den vesle med 80 prosent sjanse var død, mens legen sa etter hcg måling aat den emd 80 prosent sanse var levande, fordi hcgen var på 72000 og stigande. Den hadde då altså stege veldig masse etter spiren døde, ettersom min var 3,6 mm.

Eg er glad du får oppfølging. håpar dagane du må venta går veldig fort. Sjølv såg eg episode etter episode med frustrete fruer.... Sender vårme tankar og kryssar fingrane for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...