Gå til innhold

Noen som har Nescafe Dolce Gusto Creativa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan denne lage både varme og kalde drikker?

Er den helautomatisk? Altså at man ikke trenger å stoppe vannmengden selv? ser sånn ut på nescafe sine sider, men på elkjøp så står det at den er manuell? Den røde koster 1111kr og den svarte 1999kr, så kanskje det er forskjell?

Er den bra?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har den. Kostet 399 på Elkjøp sist uke. Kaos da butikken åpnet kan du si :)

Men ja, den lager varme og kalde drikker, men den er ikke helautomatisk.

Altså du må stoppe vannet når det er nok. (Ikke når koppen er full, da blir det bare vann med farge)

Den er ok til den prisen jeg gav for den, men jeg hadde ikke betalt over 1000 for den.

Skulle ønske det fantes en helautomatisk maskin som laget varme og kalde drikker, men jeg fant ingen etter maaange timer googling.

Gi lyd hvis du finner en, da bytter jeg ut min! :)

Skrevet

creativa er ikke den som var på salg sist uke! Creativa er en større versjon med større vanntank.

Jeg har selv Circulo (den runde) og er kjempefornøyd med den.

Alle dolce gusto maskinene lager både kalde og varme drikker, men den er ikke helautomatisk. Du styrer vannet selv, og også blandingsforholdet der det skal flere ulike kapsler.

Hvis du vil ha en helautomatisk maskin vil nok dolce gusto være nedtur, men jeg er selv veldig fornøyd, og synes kaffen til DG er god også.

Skrevet

Den som var på tilbud heter vel piccolo?

Det er denne maskinen her jeg mener: http://www.elkjop.no/product/hus-og-hjem/kaffe-espresso/kaffemaskin/CREATIVAREDC/nescaf-dolce-gusto-creativa-kapselmaskin-rod

Jeg syns den er svær men.. Her på elkjøp så står det jo at den er manuell når man trykker på egenskaper.

Men her inne på nescafe dolce gusto sine sider så virker det som den er automatisk? https://www.dolce-gusto.no/NB/Service/Pages/FAQ.aspx

Nederst der det er spørsmål om kapsler så står det:Hvorfor regulerer ikke Melody, Circolo og Piccolo mengden vann per kopp automatisk?

Kaffespesialiteter setter pris på å kunne tilberede sin individuelle kopp kaffe. Derfor kan vannmengden reguleres manuelt på NESCAFÈ€® Dolce Gusto®-maskiner. Styrken på kaffen og mengden melkeskum kan dermed tilpasses hver enkelt kopp. Hvis du ønsker deg en automatisk maskin, er CREATIVA et godt valg. Dette er den første automatiske maskinen i Nescafe Dolce Gusto-serien.

Så da er den vel automatisk? 1111kr er jo ikke så dyrt om det er riktig pris på elkjøp, men jeg blir så forvirra av at der står det at den er manuell..

HI

Skrevet

Jeg har creativa=)

Den er så automatisk som den kan bli. Altså, den er digital, slik at du velger på en liste i displayet hvilken kaffe du skal lage, også sier den i fra hvilken kapsel du skal sette i (hvis det er melk og kaffe/kakao/te). Så setter du i kapselen, punkterer den med å ta ned hendelen også trykker du start. Så fyller den mengde vann selv og stopper når det er så mye vann som det skal være på den type kapsel. Du får hele veien beskjed om hva du skal gjøre..

I tillegg kan du stille inn en enkapselskaffe på timer. Sett i kapsel, punkter og sett en kopp/kaffeglass under og still den inn. På den måten kan du ha en kopp ferdig kaffe om morgenen når du kommer inn på kjøkkenet=)

Den er helt fantastisk!!=)

Du har forrestn rett ang prisen ja. Den er verdt hvert øre;)

Skrevet

20:59 : det høres bra ut! :) har du den røde eller svarte? Den røde koster 1111kr på elkjøp, men den svarte koster 1999kr, jeg finner ingen forskjell på dem bortsett fra fargen?

Ser de fleste andre steder at de stort sett koster rundt 1999, så kanskje det er et tilbud på den røde da.

HI

Annonse

Skrevet

Det er sikkert tilbud på den røde. Vi har den svarte. Normal pris er rundt 2000,-

20:59

Skrevet

Dytter litt for flere erfaringer =)

Vil gjerne høre om hvilken kaffe dere foretrekker derfra også!

HI

Skrevet

Prøv om du kan få smake på kaffen før du kjøper maskinen.

Det gjorde ikke jeg og det medførte at min maskin står temmelig ubrukt, fordi jeg ikke liker smaken på kaffen. Jeg synes den har en rar bismak, men der er vi så forskjellige:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...