Gå til innhold

vært til konsultasjon, starter opp på nyåret. hjeeelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

vært å fått planlagt nyåret med assistert befruktning. skal ta kontakt når jeg får mens i januar og da er vi i gang. er både deppa og spent. deppa fordi jeg plutselig i går etter samtalen forsto at vi ikke anses å klare det selv. har jo hørt om ass. befruktning og vet jo at mange sliter. de kom med prosentene i går, og det virket jo lovene, samtidig leser man her inne om tredje, fjerde forsøk. og merker jeg blir motløs...i tilegg er jeg kanskje en litt pessimistisk person, mens gubben er evig optimist. han har lav sperm kvalitet, foreløpig har de ikke sagt noe om meg, annet enn at det hitill ser greit ut. men jeg hadde veldig mange egg, og fikk litt inntrykk av at det ikke var bra, selv om hun ikke sa noenting annet enn at da må vi være forsiktig.. noen som vet hva det betyr egentlig? noen som har noen gode erfaring?

spent.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hverdagsdiva :)

Gratulerer med å ha kommet igang! Skjønner hva du mener når du sier at du blir deppa av innsikten av å ikke klare å bli gravid uten hjelp. Var skikkelig deppa jeg og men har nå akseptert faktum. Har et minihåp om at mensen ikke skal komme før vi får sette igang men den gjør nok det. Er i samme situasjon som deg, mannen min har dårlig sædkvalitet, jeg skal være ok.

Det med at dere må være forsiktige har sikkert å gjøre med å unnvike overstimulering av eggstokkene dine da du allerede har så mange potensielle egg.

Jeg blir også litt deppa av lese om 3e, 4e og 5e forsøk her men samtidlig imponert at jentene her holder motet oppe.

Og by the way, mannen min er også evig optimist ;)

Hvor lenge måtte du stå i kø?

klem

Lykke til!

Skrevet

Hei Hverdagsdiva77!

Jeg starter i des, når jeg får mens da. Men har time uke 3 i 2012 for å inn- og uthenting.. Jeg vet akkurat hvordan du har det kanskje, jeg fikk samme følelse av å ikke kunne klare dette selv.. Men det var noe galt med MEG, ikke mannen min..Jeg følte meg som komplett mislykket, at jeg ikke klarte dette selv.. Men så var jeg på konsultasjonene og håpet gikk en annen vei, nå gleder jeg meg såå utrolig mye..

Jeg hadde også masse egg, så jeg skal ha en veldig lav dose med hormoner, for fare med overstimulering.. Fikk dere noe tid til å sette opp eller?

Skrevet

Takk så hyggelig å høre fra noen som er i samme situasjon. jg var hos gynekolog i juli, som skulle henvise meg videre, så var vi da til time denne uken, jeg syns det har gått veldig fort egentlig. vi trodde ikke vi fikk innkallelse før på nyåret til konsultasjon, men nå skal vi i gang med behandling på nyåret. de har satt av uke 9 til meg, siden jeg da skal få mensen i januar også stimulerers. så slutten av februar blir det noe her i gården. men det er egentlig greit, da blir det litt tid til å fordøye ting og planlegge. er bare veldig engstelig for hormonene, fordi jeg har reagert dårlig på p-piller i fht humør og slike ting. men vi får bare ta det når det kommer..

Carina: hva sa hun til deg ang de mange eggene, fikk du noen diagnose eller? jg fikk inntrykk av at det kanskje ik var helt bra, men så vet jeg ikke. hun sa liksom ingenting annet enn at vi må være forsiktige. men er det mindre eller større sjanser eller hva?

Vi skal ha direkte insiminasjon, vet ikke om det er like gode resultater på det som vanlig ivf....men uansett må man bygge opp troa og virkelig være optimistiske framover. er man ikke det så går det jo hvertfall ikke. så jeg får jobbe litt med meg selv... men spennende å høre hva som skjer med dere framover altså:)

Skrevet

Hei!

Ville bare ønske dere lykke til, og si at dere ikke må miste motet av det dere leser. Noen blir gravide etter aih, noen blir gravide på første ivf, noen i løpet av de 3 offentlige forsøkene og noen må privat.

Dette kan være tøft både fysisk og psykisk, men vi reagerer og takler ting forskjellig. Det som er tøft for meg, trenger ikke å bli tøft for dere. Og motsatt!

For meg er det tanken på en fantastisk premie som gjør at jeg både vil ha, og orker, flere forsøk:-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...