Gå til innhold

Trenger en oppfriskning av hukommelsen........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste ukene hatt MYE rare knekke/kneppe lyder i magen-IKKE fra tarmene.... men inni babyposen =)

Hva kommer dette av?? Er mye av det når det først begynner også.... Høres ut som hn skvulper noe veldig med vannet der inne.....+++++

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, jeg har hele tiden innbilt meg at han hikker når jeg kjenner de kneppene/skvulpene, men er ikke sikker. Sammen med kickboksingen er det et svare liv innimellom ihvertfall ;).

Skrevet

hikkingen er mer rytmiske og regelmessige dunk langt nede (hn ligger med hodet så langt ned som er mulig-festet)

Mener jeg leste noe om slike lyder når jeg var gravid med første eller andremann, men så var det den hukommelsen da =)

Kan de "knekke" i leddene sine?????

Skrevet

oj jøss, har jeg ikke hørt om =) Hvor langt er du på vei, solfrøken? Skal du føde i tbg?? =)

Skrevet

Hei, ja.. jeg hadde planer om det (hvis jeg rekker sykehuset) så blir det SiV (tbg) Er i uke 37...

Skrevet

Jeg er også i uke 37 og har hørt disse kneppene i noen uker nå. Googlet det, og den mest "troverdige" forklaringen jeg fant var en jordmor som mente det rett og slett var fra magehinnene/fosterhinnene. Leste også at det umulig kunne være babyens ledd i og med at de er så myke, og bevegelser i disse uansett aldri ville hørtes gjennom magen - jeg synes også det hørtes rart ut :)

Men fant altså ingen skikkelig forklaring, men mange som opplever det tydeligvis. Er veldig merkelig - hadde ikke slike knepp med forrige.

Skrevet

det er rett og slett et medisinsk mysterium! man aner ikke hva det er, men finnes mange teorier :)

Skrevet

Godt det ikke er fra leddene da =) Men det høres jo noe snodig ut uansett... Kan ikke huske at jeg hørte de tidligere jeg heller, men leste om flere som gjorde det når jag skulle ha andremann... Mener flere kom med div forklaringer på hva det kunne komme av.... =)

Skrevet

Hørte disse kneppene fra magen forrige graviditet, og i denne graviditeten begynte knekkinga rundt uke 28-29. Spurte forrige jm, og har også spurt hun jeg har nå hva det kan være,men det er ingen som vet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...