Gå til innhold

inatt sov lille tulla på eget rom :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår flyttet vi lille tulla på eget rom.... jeg syntes selvsagt detvar trist :( ,... det ble så tomt på soverommet plutselig, etter å ha hatt henne i egen seng hos oss i 7 måneder......

Men det gikk sååå bra! hun sov fra 20- 04.30 !!!!wow!

så fikk hun litt mat og så sov hun til 8.30 igjen! helt fantastisk.. dette tror jeg hun hadde godt av! Jeg satt oppe med babycall til to inatt før jeg sovnet hehe, men tenker at inatt blir det bedre og jeg klarer nok å sove bra inatt! :)

Ville bare dele det med dere:)

Ha en strålende dag :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var oppmuntrende lesing!:)

Her er nettene pyton for tiden, så i morgen skal jeg flytte ut av soverommet. Håper det har en liten effekt på sovingen til minstemor hvertfall. Ellers blir det nok eget rom på henne om ikke lenge også..:)

Håper natta som kommer blir like vellykket for dere!

Skrevet

åå det håper jeg også.. at dere får en laaang natts søvn....

jeg har kviet meg lenge til å la henne få eget rom, men nå måtte jeg, for det var bare styr og aaaaltfor lite søvn på oss alle tre.... så noe måtte gjøres etter 7 måneder med halvsøvn ;) hehe

Nei masse lykke til! hold meg oppdatert!! Jeg håper det går bra inatt også :)

Skrevet

Gratulerer med overstått natt! :D

Vi flyttet også jenta vår inn på eget rom i går :) hun er 7 mnd. Det gikk så fint! Hun sov fra 1845 - 0745 ! :D Ble helt overrasket.. 2 Oppvåkninger på natta, men fikk litt vann, så sovnet hun igjen!

Det er godt og slippe og våkne hver gang hun snur seg i senga :P Og hun våknet jo av oss når vi snudde oss bare :)

Synes det er herlig at jenta vår endelig kan sove i sin egen seng, helt alene, uten og bli ammet i søvn og ligge mellom oss i senga vår. Har vært en lang prosess, men endelig er man "i mål"! :D

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Wow, så fantastisk for både deg februarmamma +lykkelig!! Eget rom er virkelig en kodeknekker for nattesøvnen hos mange av disse små :) Ja, jeg kjenner meg godt igjen i det å ligge med babycallen på høyeste volumknapp og ikke få blund på øyet, selv om nurket ligger og sover godt.. Første natt uten baby på rommet er spesielt for oss som har hatt veldig krevende småtasser :)

13 timers søvn; nååh jeg kan vel fremdele drømme om 13 timers netter for Muffin, men er særdeles fornøyd med 10-11 timer enn så lenge :D

Skrevet

Så flott! Det høres fantastisk ut! Da er dere kommet et godt skritt videre :-)

Prosjektet vårt har blitt litt forkludret da lillebror har hatt en skikkelig luftveisinfeksjon og falsk krupp, som ennå ikke er helt bra etter over en uke. SÅ det som så veldig lovende ut, gikk over til oppvåkning hver 30-60 min. Men han ligger fortsatt på eget rom og sov ganske bra i natt.

Lykke til videre!

Skrevet

<3 Lykkelig og Madolyn: ja det er virkelig en kodeknekker å la de sove på eget rom! :) hehe men det er liksom ikke så lett å gjøre det allikavel.... men sånn er det vel for oss mammaer :) Men fy søren så mye mer man slapper av etter den første natten de sover alene....... sukk..... hun sov like godt inatt også så det lover bra! .... regner med at det vil gå opp og ned selvsagt, men det er fantastisk å få så mange timer sammenhengende søvn etter 7 måneder :)

Godt dere også har opplevd det som positivt å la de sove på eget rom... en ny epoke er igang ! Jeg tenker ofte på hvor fort tiden går.... synes ikke det er lenge siden hun var trygt plassert i magen min... og nå sover hun alene.... lille nurk :)

Heldig mamma til to gutter: MASSE god bedring til dere....... det hørtes ikke no særlig ut, men det er jo flott at han sover godt allikavel da... håper dere får en rolig natt inatt :)

Klem

Skrevet

Da skal vi også rydde rommet klart til gutten. Sitter her med øyan i kryss etter nok en natt uten søvn :/ Man blir jo helt ødelagt av å ikje få sove! Vi har utsatt dette pga at han har vært forkjølt men no er han frisk..og no er det nok! Håper bare det har effekt..ellers vet jeg ikje ka vi skal gjøre!

Skrevet

Magpie! Det håper jeg også at dere får! Det kan være noen barn som blir mer urolig de første dagene på nytt rom også, før de roer seg... så om det skulle skje så ikke gi opp! !

Lite søvn er ingen god start på dagen så tvi tvi for dere! La barnet sove på eget rom på den første luren på dagen, så er han litt kjent med rommet før natten kommer :)

Skrevet

Å så herlig det høres ut april2011 mamma.

Har du noen råd til en annen april mamma som har lagt barnet på eget rom? Jeg og mannen har flydd som strikkballer om nettene for å gi henne smukken før hun våkner ordentlig.

Hun ble litt ufrivillig flyttet på eget rom da mannen var syk og jeg ikke orket å ligge sammen med han da han kastet opp så fælt. Så jeg og tulla la oss på rommet hennes. Det var forrige helg. Senga til jenta vår ble igjen, og nå flyr vi som strikkballer begge to om natta og gir smukk.

Hun får 1 flaske melk om natten med melk, 200 ml vann, med tre skjeer melkepulver. Dvs under halvparten av hva hun skulle hatt i melkepulver.

Legger seg 18:30 og står opp ved 7-8 tiden. Melk får hun ved 4 tiden. Hun trenger ikke nattmåltidet, men vi sliter med å avvene.

Jeg er på nippen til å legge henne på rommet vårt igjen. Eventuelt legge meg i senga på rommet hennes (hun har voksenseng og sprinkelseng på rommet sitt). Men da "vinner hun". Hun er egentlig veldig snill og harmonisk jente, så det er vel ikke krise. Men det blir da 2 gang hun blir flyttet tilbake. Og det er vel ikke helt bra. Noen råd?

Skrevet

Hei Har ei gojente :)

Vi har liksom aldri hatt det problemet med smukk siden tulla vår aldri har villet ta smukk... Det har jo sine fordeler og ulemper..... Tulla vår er også superharmonisk sånn ellers....

Spiser hun fast føde enda? ....... her måtte vi gå opp i antall måltider og størrelse på kveldsgrøten etter at hun fikk eget rom, siden hun ikke fikk like mye melk om natten fant jeg faktisk ut at hun var ekstra sulten på kvelden selvsagt.. hehe så vi gav mer enn vi pleide da.... !

har dere sett hvor lenge hun sutrer uten smukk? altså ikke no skrikekur, men bare om hun sutrer lenge uten smukken? vi har alltid vært kjappe med å gå inn til tulla med en gang, men inatt lot jeg henne sutre og prate litt i 2 minutter og brått ble det stille og hun sovnet selv :) kan jo ha vært flaks også da :)

Men dere kan jo prøve å la henne sutre litt inatt? så sant det ikke er gråting tenker jeg...

Ellers tror jeg bare dte er lurt å ikke gi opp.... det kan bli verre før det blir bedre sier noen, og det er nok sant.... de venner seg til det etterhvert men det kan ta opp mot en måned før en ny vane er lagt inn hos de små... så jeg ville ikke flyttet henne inn .... selv om jeg skjønner veldig godt at det må være slitsomt å fly inn hele tiden... :(

De kan jo ha noen urolige perioder slik at de sover lett og dermed våkner hver gang smukken detter ut, tenker dette vil gå seg til selv.. men drøy litt og litt med å dytte inn smukken igjen slik at hun gradvis trenger den mindre om natten ...

Håper at det går seg til etetrhvert ihvertfall!!!! alle trenger vi sammenhengende søvn :)

Inatt våknet tulla vår tre ganger og sutret og spiste litt, men jeg vet at dette skyldes tenner som er på vei og da kan hun bli sånn en ukes tid før de bryter gjennom tannkjøttet......

Stor klem fra meg :)

Skrevet

Hun spiser litt over full posjon grøt om kvelden og får tilbud om 120 ml mme. Ellers spiser hun brød og melk til frokost, frukt om det går for lenge mellom lunch og middag, og et middagsglass. Lunch er foreløbig bare mme. For hun skal jo ha melk endaa også. Det må nok bare gå seg til. Men vi skal forsøke å gi henne mer vann i løpet av dagen, da hun får veldig tynnet melk om natten, og er lite flink til å drikke i løpet av dagen. Så jeg tenker hun må ha i seg mer veske i løpet av dagen for å kompansere for den om natten.

Hun begynte å rote før hun ble lagt på eget rom. Håper det skyldes at hun er tett i nesen. Takk for tips. Vi skal forsøke å la henne sutre litt. Vi skal prøve å kutte ut babycalen i natt, hun sover jo i rommet ved siden av, med dørene åpne. Vi spretter sikkert fortere opp på grunn av babycallen, den lyser jo opp og forsterker lyden. Du inspirerer meg til å fortsette:)

Lykke til med tennene:) Et styr det også vil jeg tro. Her er det ingen enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...