Gå til innhold

Hva har dere på baby i vognen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Temperaturen ligger på rundt 3-5 + grader, hva har dere på babyen i vogna? Jeg har vognbag, i bunnen et lammeskinn. Så har jeg kjørepose (fleece innvendig), og oppi den ligger hun med body og strømpebukse og kjøredress utenpå, pluss lue. Er dette for lite? Føler at hun er varm nok, men snakket med en venninne som hadde på både ull, fleece og ulldrakt utenpå der igjen, pluss tepper oppi thermoposen...

Blir takknemlig for svar, føler at det er litt lite, men hun virker ikke kald når jeg kjenner på henne....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min ligger i vognen ute nå. Ikke helt sikker på temperaturen, men rundt 5 gr kanskje og hun står i sola.

Hun har på seg ullbody og ullstrømpebukse, ullsokker, velourbukse, ulljakke og ullue(begge deler hjemmestrikket). Ligger i lammeskinnspose med dyne over.

Dette kan i noen tilfeller være for mye for min jente, men hun sover ikke så lenge av gangen så stort sett går det bra.

Kjennes din passelig varm ut, så har hun nok akkurat passelig med klær på seg.

Og som jeg ofte bruker å si. Problemet er stort sett at vi kler de for mye så de blir varme og det kan være verre enn at de blir kalde.

Skrevet

Mi ligger også ute i vogna nå. Det er 5 grader og ruskevært. HUn har på seg ullbody og strømpebukse, ull lester og en velurdress. Denne er god og varm. Også ligger hun nedi lammeskinnsposen. Hun er god og varm når hun taes opp.

Opplever heller at vist jeg tar på henne for mye sover hun mye mer urlig i vogna og har bare korte blunder. Fryser hun sier hun alltids ifra.

Skrevet

Her er det 8 grader og småen ligger ute i vognen nå..jeg pleier å ha ulllue, ullbody, ullstrømpik og fleece på henne når hun ligger i vognposen sin, da er hun helt perfekt:) men så er det ikke så veldig kaldt her jeg bor enda:)

Skrevet

Her er det - 4. Han sover i ullbody, ull-longs, ull-lue, raggsokker, fleece-jakke. Bruker dunpose med teppe over.

Skrevet

Her ligger det på +/- 0 grader så vi har på ullbody/strømpebukse, enten hel eller todelt dress i ullfleece, lue i ullfleece og votter siden han liker å ligge med hendene over hodet når han sover.

Han ligger nedi en voksi urban med et fint vognteppe i bomull over der igjen.

Da sover han godt og lenge ute og er varm og god når han våkner :)

Blir han for varm/kald gir han beskjed og da tar vi av eller på litt :)

Skrevet

Her har det vert ca 4-5 plussgrader de siste dagene.

Jenta mi har lagt i en varm ticket to heaven pose, da har jeg kun hatt på henne ullbody, bukse, lue og sokker.. Jenta har vert veldig varm når vi har kommet inn igjen:)

Skrevet

Takk for svar! Da tror jeg at jeg har nok på henne:) får bare gå til innkjøpe av flere ullbody/stillongs:)

Skrevet

Hvor kjøper dere ullbodyer? Har inntrykk av at alle bruker det, men jeg synes de er så dyre! (og stygge, selv om det er viktigst at barnet ikke fryser selvfølgelig)

Vi bor på østlandet, og her bruker minsten vanlig body, vanlig strømpis, "joggebukse" av noe slag, ulldress over der, ull lue, dundyne og kanskje et teppe over dyna igjen. Har en voksi pose, men ikke begynt å bruke den enda.

Skrevet

Vi har kjøpt på simobutikken, bare barn, polarn og pyret og name it. Vi kommer aldri til å kjøpe ull igjen på name it - ene body'en fikk jeg brukt 2 ganger og da hadde alle knappene løsnet. I tillegg har en av knappene på ullpysjen løsnet, og den er revnet..

Syns de på bare barn er veldig fine:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...