Gå til innhold

hjelpes-vi venter en gutt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har bare jenter i familien, å ei datter fra før,å nå venter vi gutt! Jeg ble selvfølgelig glad når vi var på ul å fikk vite dette, men ble samtidig bekymret.. Har hørt gutter er mer ''strevsomme'' enn jenter? At de skriker mere,tar ikke smokk, osv. Hva har jeg i vente? Gjerne kom med navne forslag! Jeg liker sondre veldig godt, men samboeren min vil at lillegutt skal hete jomar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har 2 gutter og 1 jente. Og her i huset er det guttene som enklest med å gjøre. Sovet mer og roligere. spiser bedre osv. alle mine har tatt smokk, men har måtte prøve forskjellige. hva heter jenta da.

Skrevet

Gratulere!

Jeg har hørt omvendt. Jenter er mer sutrete enn gutter. Har hørt det er lettere med gutt.. Jeg har fra før av jente. Så vet ikke hvordan det er med gutter. Men har sett på venninner og familie at det ser lettere ut. Men jeg vet ikke.. Det komme nok an på babyen det =)

Skrevet

okei! Det blir spennende å se. Hun heter emilie. :)

Skrevet

Emrik hadde jo past da, syns jeg ^^,

Skrevet

ja, det stemmer vel at det kommer nok an på babyen ja. Må bare venne meg på tanken. Hehe.

Skrevet

Gratulerer med en liten gutt! :)

Jeg har 2 gutter og en jente, og synes vel at guttene er like greie som jenta, enklere også når de blir litt større. Jenta mi har en enorm vilje :) Fordelen er at hun tidlig ville klare selv, og det er jo positivt. Alle tre har tatt smokk. Tror nok det er mer personligheten til hvert enklet barn som spilller inn, ikke om det er gutt eller jente. Begge mine gutter er rolige og greie typer på alle måter :) - de er nå 7 og 3 år. Jenta er 5. Ingen grunn til bekymring. Gutter er topp!!

Skrevet

takk! Ja,vi har en spennende tid å glede oss til. Veldig rart å tenke på at det er en guttebaby på vei. :)

Skrevet

hei jeg vet ikke hva jeg venter enda, men har jente fra før. Hun er veldig bestemt å nektet smokk, sov også veldig lite samt sær i mat veien!! hehe men selvfølgelig helt fantastisk :) tror ikke, som de andre her at gutt er noe vanskeligere på noen måte:) Håper nesten på gutt denne gangen jeg, så blir det en av hver!!!

Skrevet

Gratulerer med en liten gutt i magen.

Vi har ei jente og en gutt. Venter en gutt til.

Her har gutten gitt oss færre utfordringer enn jenta. Gutten er hjem skjær og kosete. Som regel grei å ha med å gjøre, men kan bli veldig sint.

Jenta er mer utadvendt, prater med alle og har sterke meninger. Støyer mer. Men er også mer selvstendig og har et behov for å vise at ho er storjente.

Jeg tror nok som andre her at det har mye med personlighet å gjøre.

Lykke til. Det er stas å være mamma - for både en jente og en gutt. :)

Skrevet

Ser at datamaskinen ordner andre ord enn jeg skriver....

Gutten er selvsagt hjemmekjær....

Skrevet

Jeg må jo også si at jeg har hørt at gutter er mye enklere enn jenter :o)

Men har dessverre ingen personlige erfaringer da jeg har to gutter, og ingen jenter.. Men guttene mine er snille og greie som dagen er lang.

Lykke til ;o)

Skrevet

Jeg har gutt, jente, gutt... Nr 1 tok smokk, ikke 2 og 3. Gutta var mer sultne enn jenta, men jenta var og er betydelig mer sta, krevende og følsom. Reagerer utrolig mer jentete enn gutta, til tross for at vi virkelig prøver å oppdra dem på lik linje. Gutta har lov å gå i kjole og hun får gjerne leke med biler og leke osv...

Det blir som de blir. Kule er de uansett!

Sondre er fint navn. :)

Skrevet

"Hjelpes!"

Det har jeg også tenkt i et pr mnd nå - helt siden ordinær UL. ;)

Har ei lita jente fra før, bitteliten ved fødselen, søt og snill - "lettstelt", hører etter, tar beskjeder og lærer fort. Er høflig og grei, nesten aldri syk og veldig sosial.

Samboer spøker med at denne gangen får vi vel en gutteplugg på 4,5 kg, med raspete hes gråt, allergisk (som meg), sover lite, høylydt og "guttete" - en skikkelig kar som spiser snørr og ikke bryr seg døyten om han er skitten eller om klærne passer sammen. Huffameg! Hehe.

Er kjempespennende å se hvordan han blir! :)

Skrevet

Vi har gutt fra før, og venter en gutt til. Våres hadde kolikk og var ekstrem "slitsom" de første 6 mnd..har også hengt igjen dette med sutring, vil ha oppmerksomhet, være med mamma hele tiden, bli bært på etc. pluss at han er en skikkelig aktiv nysjerrigper som har vært høyt og lavt siden han kom seg opp å stå/gå. Slår på alle brytere, roter i skuffer, skal borti alt han ikke har lov til, klatrer, faller, og herjer på. Tror mest det har med arv å gjøre jeg da, ikke om det er gutt eller jente. Min bror var veldig turbo når han var liten, det samme min far.

Min bror har jente, som har sovet natta over fra dag 1...bare rolig og fornøyd, skriker sjelden. Min tok aldri smokk eller flaske, hun fra dag 1.. Jeg satser på en roligere type denne gangen! :) Kjenner mange gutter som har vært veldig rolige og greie som babyer/små, og motsatt, så tror ikke du skal tenke det verste :)

Skrevet

Min erfaring er at jenter er strevsomme og gutter er rolige. Når jenta mi vil noe gir hun seg ikke, og blir trassig når hun ikke får viljen sin. Så det er ikke enkelt å ha med hun i butikken. Og hun er mer snipat. Men ellers perfekt og snill. Når gutten min vil ha noe, og vi sier nei, sier han ok og er ferdig med det. Han er en drøm å ha med seg i butikken. Og han er rolig og snill. Men jeg har sett andre gutter som er motsatt av min så de finnes vel. Totalt sett er min erfaring at gutter er rolige, snille og hører etter når beskjeder blir gitt. Jenta mi er også da veldig flink til å høre etter. Men det har sikkert med arv å gjøre, vi som foreldre er også veldig rolige av oss. Men det med smokke har jeg ingen erfaring med, mine barn brukte ikke smokk. Mine barn er hhv 7 og 9 år og nå venter vi nr 3.

Skrevet

Jeg har også hørt at gutter er enklere enn jenter. Har en gutt og han var en engel fra dag en. Sov hele natta, spiste godt, tok smokk med en gang og gråt nesten aldri. En skikkelig rolig og kosete gutt. Men det er jo forskjell på både jenter og gutter så det kan jo slå begge veier. Blir helt sikkert fantastisk uansett! :-)

Skrevet

Jeg har en tro på at alle spedbarn, som oss andre, er like individuelle uavhengig av kjønn. Har vertfall ikke slitt med verken skriking eller nattevåke på vår gutt. Aldri vært noe problem med smokken, puppen eller flaska. Tror jeg er verdens mest bortskjemte førstegangs faktisk

Skrevet

veldig enig med siljedutta, faktisk. har også en gutt fra før - en ordentlig drømmeunge fra fødselen. ingen problem hverken med søvn, skriking/sutring, smukk, legging, eller noe. selvfølgelig kan han være trass og masete innimellom - det er vel alle barn - (han er snart 4) men så lenge han får ei forklaring på hvorfor han ikke får lov, er det helt ok. tror det har mest med arv hvordan personlighet barna får, men OG hvordan FORELDRENE er. barna er sensitive, fra de er nyfødte, og merker fort om mor eller far er stressa, urolig, dårlig humør osv. det at spebarn "henger i puppen" eller er sååå avhengig av smukk og må ha den hele tida, er FORELDRA sin skyld, ikke barna.mange foreldre lar barna få uvaner, uten at de tenker over det selv. er mor nervøs/stresset, er det jo klart at barnet blir sutrete..

Skrevet

Det er bare å glede seg til han kommer! Mange fordommer ute å går desverre, ubegrunnet spør du meg. De er herlige skapninger og mine gutter er mine beste små venner og helt herlige unger. Du kommer til å kose deg like meg med han som med jenta! Og selv om det viser seg at han er en krevende baby, er det ikke sikkert at han blir krevende nå han blir større.

Skrevet

"hjelpes-vi venter en gutt!" ...hva er det slags ting å tenke!? Mye rart man skal lese altså.

Min mor fikk bare jenter først, så da sistemann i flokken visste seg å være en gutt ble hvertfall dem kjempe glad! Og alle vi søstre har passet ekstra godt på lillebroren vår oppi oppveksten :o) Og siden dere bare er jenter fra før, bør det jo egentlig være ekstra gøy for hele familien med å endelig få en av motsatt kjønn.

Jeg tror nemlig at babyer er like individuelle skapninger som det alle andre mennesker på denne jord uansett er. Jeg tror heller man ikke skal høre på alt hva som sies... Selv har jeg hørt at gutter er de enkleste å ha med å gjøre - og for vår del stemte det - den dag idag har vi fremdeles ALDRI hatt en våkenatt (nattevåk såklart, men aldri våkenatt), og han skrek aldri. 6 uker var føste gang vi hørte hans røst! Puppen tok han med en gang, sovnet hvor som helst. Det gjør han enda, selv på stranda i syden med vogna der osv... Aldri har det vært noe tull med han, så vi har nok vært ekstremt bortskjemte førstegangsforeldre! Men vi gruer oss da ikke til jenta kommer likevel!! Det ville aldri falt meg inn å tenke "hjelpes-vi venter en jente!" selv om det sies at de er vanskeligst.. Nei gud, sålenge barnet er frisk og rask tar vi hun akkurat som hun er <3 Og håper selvfølgelig at hun er like grei som sin storebror, men vi skal da takle det om hun ikke er det også :)

Kos deg med gutten din i magen du, og ikke la fordommer og ting du hører ødelegge så det blir negativ stemning av det. Nyt heller svangerskapet, tiden han er baby og ha det fint =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...