Gå til innhold

Permisjon og ferie. Hvordan kombinere?

Anbefalte innlegg

Har et spørsmål ang permisjon og ferie.

Jeg skal ha permisjon fra 31.desember. Vi har valgt 100%, så da skal jeg ha permisjon frem til uke 35. Jeg ønsker da, når mine permisjonsuker er ferdige, og forlenge hjemmetiden med 4 uker ferie men uten at mannen min er hjemme. Vil at han skal ta sine 12 uker, når jeg er ferdig med de 4 ukene med ferie. Går dette ann?

Mannen min kommer til å ta 3 uker ferie i juli, mens jeg har permisjon, slik at vi får ferie sammen alle 3 :) Så tar han de siste ukene når hans 12 uker permisjon er ferdig.

På søknadsskjemaet hos NAV fyllte jeg jo bare ut datoen fra når jeg skal ha permisjon og hvilken dekningsgrad. Ikke no til og fra dato, og når mannen skal ha permisjon.

På skjema fra jobben, skal det fylles ut til og fra jeg skal ha permisjon, og til og fra mannen min skal ha permisjon.

Syntes dette me permisjon og ferie ble komplisert jeg ;)

Har også hørt noen si at det man søker hos NAV, og det man søker hos arbeidsgiver ikke trenger og være likt. Jeg vil få utbetalt foreldrepenger fra NAV, og ikke fra arbeidsgiver.

Håper noen kan hjelpe meg til å få denne kabalen til og gå opp :)

Fortsetter under...

Ikke noe problem, mannen din må jo uansett søke separat så da fyller dere bare inn på hans papirer når han skal ha fedrekvoten. Vær dog oppmerksom på at dere må også søke utsettelse av hans permisjon da han ikke tar sin permisjon direkte etter din permisjon. Du må jo også få godkjent av jobben å ta ut ferie rett etter permisjonen er ferdig..

• 3 uker senere...

jeg har skal etter planen begynne permisjon fra begynnelsen av juni og har tenkt å ta ut ferie fra 2012 som stopp i permisjon, men har noen erfaring med hvor enkelt det er med arbeidsgivere i privat sektor å få dette igjennom hos arbeidsgivere??? er redd jeg må ha dette svart på hvitt at dette er vanlig praksis før jeg begynner å diskutere med min arbeidsgiver, men ferien er jo opparbeidet så jeg må da ha krav på det??? ferien er jo opparbeidet i år...... jammen er det mye å tenke på ang hva man har krav på, og jeg vil jo så klart ha det jeg har krav på, å ikke minst mest mulig tid hjemme sammen med den lille. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...