Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #1 Skrevet 16. november 2011 Dette er verken for å henge dere ut, eller for å gi meg selv bedre samvittighet....... Men jeg klarer ikke styre meg, og spise ulike søtsaker daglig... Har dere fått diabetes, store barn eller andre problemer?? Er i uke 23 nå.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #2 Skrevet 16. november 2011 Jeg fikk ikke diabetes. Født 2 unger. 1 uke over tiden på begge. Tyngste ungen veide 3800. Så helt normale unger. Ingen problemer under el etter svangerskap
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #3 Skrevet 16. november 2011 Svangerskapsdiabetes og to uker for tidlig fødsel.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #4 Skrevet 16. november 2011 Fikk ikke diabetes (ble sjekket siden barnet ble målt til å være stort) La ikke på meg så mye selv heller (ca 12 kilo) Fikk barn på 4875 g.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #5 Skrevet 16. november 2011 Jeg har IKKE spist godteri hver dag. Kun i helgen faktisk. Sitter her med 23 kg og er 25 dager til termin. Babyen storkoser seg og vokser helt normalt.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #6 Skrevet 16. november 2011 Huff, kjenner meg igjen. Spiser ikke mye godteri men drikker cola. jeg bare MÅ ha cola, cola, cola. Kjenner meg så tørst, og bare cola hjelper. Nekter meg selv mer enn en halvliter daglig da, men jeg er egentlig litt bekymra for ungen inni der. Ikke for at den skal bli stor, men for at det kan være skadelig på andre måter...
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #7 Skrevet 16. november 2011 Sluttet å røyke og fikk et enormt matsug/søtsug. La på meg 25 kilo og babyen var 4200. Hun var en plugg med valker på armer og ben. Hun var stor hele babyperioden og ble ganske enorm for å si det sånn, babyperioden varte ikke lenge følte jeg. Jeg er sikker på at hun ble stor fordi jeg spiste så mye, både jeg og mannen veide rett over 3 kilo da vi ble født. Hun er normal i vekt nå, heldigvis. Så neste gang skal jeg holde meg til lørdagsgodt for å si det sånn!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #8 Skrevet 16. november 2011 Jeg spiste ekstreme mengder med godteri og dritt i så og si hele svangerskapet med yngstemann. Han kom ut 3,2 kg og frisk! Jeg gikk vel opp 16 kg i det svangerskapet. Da jeg var gravid med min eldste spiste jeg relativt sunt hele veien...gikk opp 25 kg og fikk en gutt på 3,5. Forstå det de som kan.... ;o)
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #9 Skrevet 16. november 2011 Jeg spiste nok litt sjokolade hver dag, og i helgene frotset jeg sjokolade og is. Begge ungene var ca 3000 g. Jeg la på meg ca 11-12 kg hver gang, og hadde ikke antydning til diabetes.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #10 Skrevet 16. november 2011 Spiste sunt første halvdel av svangerskapet, men så ble søthungeren for stor... La på meg 17 kg (relativt mye siden jeg var 1,62 og 53 kg da jeg ble gravid) og gutten var 4140 da han kom 2 dager etter termin. Var for stor for meg, så måtte forløses med keisersnitt etter 10 timer med intense rier. Tror det blir sukkerkutt neste gang, ja... Men bortsett fra ekstra kg på meg og babyen så var det ingen andre problemer. PS: Han vokste fort de første mnd (var 8 kg etter 3 mnd), men er i dag en helt normal 2-åring.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #11 Skrevet 16. november 2011 Hadde det sånn sist. Drakk litago (gjerne to pakker) og spiste crispo, daim eller japp daglig. Gikk opp 30 kg + + sluttet å veie meg etter det. Babyen kom til termin og veide 3500 g, fikk ikke diabetes, men tenker at dette var mest flaks Sliter enda med kiloene to år etter selv om jeg alltid har vært slank. De går IKKE av av seg selv. Ammet i over ett år, kiloene må likevel slites av. Er gravid på nytt nå og har heldigvis greid å styre meg å langt. Anbefaler å kutte sukkeret ut tvert. Blir noen jævlige dager først men så roer suget seg betraktelig.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #12 Skrevet 16. november 2011 Gikk fint det. Fikk normalt store, friske barn. Hadde som deg dårlig samvittighet, men gynekologen min sa at så lenge jeg ikke levde UTELUKKENDE på potetgull og cola, så hadde det ingenting å si for fosteret. Fødselsvekta er genetisk bestemt. Gikk opp 23 kilo, hvorav kiloene var vekk seks mnd etter fødsel. Samme om mitt første svangerskap faktisk, da jeg trente og bare spiste sunt.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #13 Skrevet 16. november 2011 Jeg drakk mye brus og spiste mye godteri under svangerskapet. Og jeg angrer ikke for det var deilig. Men, under svangerskapet så var jeg og bekymret for diabetes og måtte testes. Heldigvis fikk jeg ikke diabetes, men jeg var ikke like stram i fisken etter graviditeten. I tillegg fortsatte jeg å drikke mye brus etterpå og spise mye godteri. Men da gikk jeg jo ned i vekt pga ammingen. Så etter jeg var ferdig å amme og fortsatt spiste mye junk så gikk jo vekta sky high. Nå går jeg mitt andre kurs på Grete Roede. Vekta går nedover og jeg har lært så mye om kosthold, men gud så tungt det har vært å komme hit. Fikk ikke stort barn, men jeg hadde da svangerskapsforgiftning så det gjorde nok sitt.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #14 Skrevet 16. november 2011 Baby var 3200 g, født til termin. Gikk opp 20 kg, men det gjorde jeg første gangen også, selv om jeg da var mye sunnere og finkere. Ingen problemer underveis eller etterpå
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #15 Skrevet 16. november 2011 Jeg drakk mye brus og spiste mye godteri under svangerskapet. Og jeg angrer ikke for det var deilig. Men, under svangerskapet så var jeg og bekymret for diabetes og måtte testes. Heldigvis fikk jeg ikke diabetes, men jeg var ikke like stram i fisken etter graviditeten. I tillegg fortsatte jeg å drikke mye brus etterpå og spise mye godteri. Men da gikk jeg jo ned i vekt pga ammingen. Så etter jeg var ferdig å amme og fortsatt spiste mye junk så gikk jo vekta sky high. Nå går jeg mitt andre kurs på Grete Roede. Vekta går nedover og jeg har lært så mye om kosthold, men gud så tungt det har vært å komme hit. Fikk ikke stort barn, men jeg hadde da svangerskapsforgiftning så det gjorde nok sitt.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #16 Skrevet 16. november 2011 Første svangerskap, ikke spesielt sunn, trente ikke hverken før eller under svagnerskap..40 kilo opp og jenta veide 3780 gra og var 52 lang..Født 10 dager før termin. Andre svangerskap, trente regelmessig, spiste sundt, gutt født 5 dager etter termin, veide 3250 og var 50 cm lang...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå