Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #1 Skrevet 16. november 2011 Marsipan er jo så nydelig, og også dyppet i sjokolade, men hvordan kan jeg lage ulike figurer? det eneste jeg klarer lage med hendene er kuler, hehe:) Hvor kjøper man former for å lage små figurer, eller har dere også andre tips?? Mmm, nå er det bare 2 uker til desember! :-)
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #2 Skrevet 16. november 2011 Hvis du googler marsipanfigurer er jeg ganske sikker på at du finner masse sider med tips.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #3 Skrevet 16. november 2011 Goopgle ja, tror jeg har hørt om den siden.... Vel, noen er veldig glad i det Google-svaret, men når man spør her, spør man etter personlige erfaringer:) HI
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #4 Skrevet 16. november 2011 jeg er også på kulestadiet... men har innfunnet meg med at jeg liker kuler =D evt pølser... den makter jeg og!!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #5 Skrevet 16. november 2011 Joda, men her får du ikke så mye bilder. Det kan du finne når du googler :-P
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #6 Skrevet 16. november 2011 www.villaperlesukker.no Masse marsipanfigurer man kan lage med instruksjoner! Brukte denne siden masse forrige jul.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #7 Skrevet 16. november 2011 Kuler er et fint utgangspunkt. -Rød marsipankule med en grønn "dott" festet på blir et fint jordbær om du ruller det i perlesukker. -Oransje kule trilles ut til en gulrot. Litt grønt i enden. -Tre hvite kuler blir en snømann -En kule klemmes litt flat. Trekk ut en spiss og dytt ned et hakk i motsatt ende, å har du et hjerte. Ellers går det ann å få silikonformer på for eksempel JERNIA ror å lage mer "profsjonelle" former. Man må bare huske på at kuler er det som holder seg best og som ikke blir så fort tørt.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #8 Skrevet 16. november 2011 Tuuusen takk!! Kuler er enkelt og helt greit, men takk for flott forklaringer til deg siste:)
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #9 Skrevet 16. november 2011 Hvis du klemmer kuler flate, for eksempel med en ostehøvel, er det veldig mye du kan lage. Du kan for eksempel sette sammen mange flate deler til ei rose :-) Eller du kan presse marsipanen gjennom ei hvitløkspresse, og få "hår" eller "ull" som du kan sette på en liten sau :-P Men slikt hår vil tørke ut fortere enn det ei rund kule vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå