Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei :)

jeg og mannen vin har akkurat fått sendt søknad til oslo universitets sykehus og er forferdilig spendt på veien videre..

er det noen her inne som kan gi meg noe mere info så vi skjønner litt mere hvordan dette foregår??

syns det er så vanskelig å forstå alt dette fagspråket..

håper på svar og på forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det ingen her med noen erfaringer ang dette?? som ventetid fra sendt søknad til videre evaluering.. og hvordan dette foregår?

Skrevet

Når papirene var sendt så gikk det ca 3mnd før vi var inne til samtale, ultralyd, test av sæd. Der fikk vi og vårt opplegg videre med behandling. Etter denne samtale gikk det ytterligere 3 mnd før vi var i gang. Dette variere nok fra klinikk til klinikk.

Lykke til, det er en spennende tid.

Skrevet

takker :)

ja er utrolig spendt og har liksom bare lyst til å vite alt nåå!! :)

så hvis det er noen som har flere erfaringer å dele med meg så er det bare å skrive :)

Skrevet

Hei,

det gikk ca 3 mnd fra vi sendte søknad til vi ble kalt inn på forsamtale. Men da hadde vi ALLE prøver klare.

HVis du ønsker å speede opp litt så kan du gjøre følgende på forhånd:

Mannen avleverer sædprøve, feks hos Ken Purvis ved Andriologisk senter i Oslo ( pilestredet park)

Du må ta blodprøver 2-3 syklusdag og 20 syklusdag ( tror jeg) og da må du måle fsh og østradiol, samt AMH (anti muller hormon). Det var det de så på hos oss. Iom at du må ta prøven på forskjellig stadie i syklusen så kan det ta tid. Og AMH tror jeg sendes til Ullevål ( ikke furst) og det tar ca to uker å få svar. Den trenger du bare ta en gang, siden den er konstant.

Lykke til!

Skrevet

takker for informasjonen.

er ikke sikker på om dette gjelder meg siden jeg har pcos og har ikke mens med mindre jeg går på p-piller.. så må dessverre vente til jeg har vært på utredningen før jeg kan gjøre stort.. dessverre :( men takker så mye for informasjonen :)

Skrevet

Hei.

Er vel litt ulike tilfelle for ulike folk. men jeg synes det gikk overraskende raskt. Men det er porsgrunn. men jeg er sykepleier så kanskje vant til at ting ikke akkurat går fort, så sånn sett så var det positivt å se at det er enkelte ting som går litt fortere hvertfall. men alikevel er det forvirrende og mye informasjon å fordøye, og mye spm. blir ikke klokere av å lese her inne heller, for det er så mye forskjellig...lykke til:)

Skrevet

jeg ble henvist videre fra gyno, og han satte meg på pergotime først for å få kontroll nok på syklus til å få tatt alle prøvene inkl syklusprøvene og amh, det gjorde at det tok et par uker fra henvisning var sendt til vi fikk forsamtale, og fra forsamtale så gikk det 16 dager til jeg var ferdig inseminert.. så nå venter vi bare i spenning for å se om det gav resultater eller om det blir ivf på neste forsøk. jeg har pcos og.

Skrevet

men vi har havnet på riksen siden gyno mente de var bedre og raskere enn ullevål

Skrevet

takker så mye for infoen :) jeg vet ikke hvilket sykehus jeg skal på.. vet egentlig bare at det er i oslo :) men du må ha masse lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...