A_K Skrevet 16. november 2011 #1 Skrevet 16. november 2011 I hvor kaldt vær lar dere baby ligge ute? Hvor går grensen?
Babyønske �� Skrevet 16. november 2011 #3 Skrevet 16. november 2011 Det sies vel at de ikks skal sove i ute i kaldere enn 10 minus. Men så spiller vel alder på barnet, klima og vær også litt inn. F eks virker det kaldere og råere på kysten når det er 10 minus enn i innlandet. Samme hvis det er vind. Jeg bor på Nordvestlandet, helt ute ved kysten, så har sjelden problemstillingen med kuldegrader. Og i og med at vi ikke er så vant til det legger jeg de ikke ut for å sove i kaldere enn 5 minus(noe som ikke skjer så veldig ofte).
Lillepusen-78 Skrevet 16. november 2011 #4 Skrevet 16. november 2011 Mine to har sovet ute ned til 10 minus.Ville ikke hatt dem sovende ute i slik temperatur de første ukene/mnd, da.
Gladmor30 Skrevet 16. november 2011 #5 Skrevet 16. november 2011 Da jeg jobbet i barnehage i fjor måtte jeg drive litt research ang akkurat d. Det er forsket på, men resultatet har blitt delte meninger. Noen påstår at 5 minus er en grense, mens andre mente 0 grader.. de drøyeste mente det gikk fint med 10 minus. I bhg der jeg var bestemte vi oss for en grense på 5 minus, da måtte det være vindstille. Dette var foreldrene veldig glade for. Vet ikke om du husker den 1 åringen som døde i vogna si i fjor i bhg?? Ikke for å skremme, men det lures jo på barnet har sovet ute i for mange kuldegrader. Det går nok bra for de fleste også med 10 minus, men jeg hadde ikke lagt min lille ute når det er så kaldt. Deres små lunger tåler ikke like mye som våres. Nå PÅSTÅR jeg ingenting, bare sånn at jeg ikke får pes fra noen nå. Jeg sier bare hva jeg hadde gjort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå