Gå til innhold

er det farlig??

lock

Anbefalte innlegg

har nettopp tatt en abort, så var jeg ute på byen og drakk alt for mye veldig pga deprisjon og alt i grunn.

hadde desverre sex noe jeg fikk beskjed av legen og ikke ha,

hva skal jeg gjøre?? har det skjedd noe med livmoren min ? mange spørsmål svirrer i hodet mitt, er redd jeg har ødelagt noe??

jeg har sluttet å blø kraftig ,men jeg kan plutselig begynne å blø veldig mye og så stopp, er dette normalt??

håper på svar så fort som mulig.,..

er flau over situasjonen så tørr ikke å gå til min lege...

Fortsetter under...

Hei, trasig å høre at du har det vondt. Jeg håper du får det bedre snart :) Grunnen til at man skal avstå fra sex i ca 2u/til blødningen har gitt seg er slik jeg har forstått det pga fare for infeksjon ved samleie. Livmorhalsen er litt åpen og det er sårbart for infelsjon i livmor som ligger bak. Sex i seg selv vil ikke kunne skade din livmor, og jeg tenker at det er langt større sjangs for at dette har går bra enn ikke :) Symptomer på infeksjon er smerter, feber og eventuelt at det kommer gul/grønn utflod med lukt. Ta isåfall kontakt med lege så raskt som mulig for å få antibiotika og ikke risikere at livmor får skade. Blødninger er vanlig etter en utskrapning (antar at det er det du har hatt), i alt fra et par dager og opp mot to uker ble jeg fortalt.I lenger tid etter medisinsk abort ettersom hvor langt på vei svangerskapet var. Blødninger kan komme og gå litt tror jeg uten at det betyr at noe er galt. Håper dette var til litt hjelp om ikke annet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...