<3 januar 2012 <3 Skrevet 15. november 2011 #1 Skrevet 15. november 2011 Hei! Jeg skal til JM i morra, men må bare høre litt her også Jeg tror jeg har en del kynnere! Jeg har hatt kynnere fra uke 19... Først var det 1 1/2 døgn med mer eller mindre hele tiden, men så etter det gikk det over! Jeg kunne så få kynnere hvis jeg dreiv med noe fysisk, men det var ikke så ofte, jeg merker nå at det er mye oftere, ikke så vonde akkurat men jeg kjenner det:) Nå har jeg kynnere mer eller mindre hver dag... Oftest når jeg er ute å lufter hundene eller driver med noe annet fysisk, men også bare når jeg sitter i ro! Jeg synes ikke de gjør særlig vondt og det er ikke slik at det varer særlig lenge av gangen.. Hvis jeg er i aktivitet og får kynnere, så roer det seg når jeg slapper av igjen. Spørsmålet mitt er vel om dette er mye kynnere?? Og er det noe jeg bør ta mer hensyn til? (jeg slapper av etter og før jobb, jeg har begynt å gå kortere turer med hundene, og jobber jeg en dag gjør jeg ikke annet husarbeid eller lignende den dagen) Forresten, jeg er 32 uker i dag!
lenioslo Skrevet 15. november 2011 #2 Skrevet 15. november 2011 Sånn har jeg det også. Er 33+4 og har hatt kynnere siden uke 17. Har spurt legen min om dette, men hun mener det er individuelt og ikke farlig.... Noen dager føles det som om jeg har kynnere konstant, andre dager er det litt mer rolig. For meg har det ingenting med fysisk aktivitet å gjøre. Får det like mye når jeg ligger eller sitter..
Linella75 Skrevet 15. november 2011 #3 Skrevet 15. november 2011 Sånn har jeg også hatt det gjennom hele svangerskapet. Av og til har jeg hatt kontinuerlige kynnere som har vart i flere timer. Felles for alle er at de ikke er vonde, bare ubehagelige. i dag har også vært en kynner-dag. De kommer med korte mellomrom og jeg må puste meg gjennom dem. De er ikke vonde, bare skrekkelig stramme. Er i uke 38 så tenkte ringe føden dersom dette vedvarer i morgen. Dette fordi jeg i tillegg kjenner små mensmurringer. :S
<3 januar 2012 <3 Skrevet 16. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 16. november 2011 Takk for svar:) Det virker som om dette ikke er farlig da, selvom det er ubehagelig:) Jeg begynte å bli litt bekymret fordi det virker som om jeg får disse kynnere oftere og oftere... Jeg skal høre med jordmor også når jeg og mannen skal dit i efta:) Håper det går bra med dere!
<3 januar 2012 <3 Skrevet 17. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 17. november 2011 Nå har jeg vært hos jordmor og spurte henne om disse kynnerne:) Ho sa at det ikke var så vanlig at førstegangs hadde mye kynnere (eller at man kjente dem), men at det ikke var farlig eller noe å uroe seg for så lenge det ikke var vondt eller at det var hele tiden. Kynnere kunne jo bli til fødsel, men det var også i hovedsak bare livmoren som øvde seg eller forberedte seg. For min del vil jeg si at dette ikke er noe farlig, det er ikke vondt akkurat og de er stort sett korte, selvom de kan være mange i løpet av en dag. hun sa også at hvis jeg var redd så kunne jeg ringe henne eller føden så kunne man se at alt var bra, men av det hun kunne se var alt bra med junior i magen, alt var bra med meg:) Sånn at jeg skulle leve som vanlig, men passe på å prøve å slappe av godt litt hver dag:) Dvs kanskje ta en kveld i sofan, sove en dupp osv:) minimere stress liksom:) I tiden fremover kan det bli litt vanskelig, med mer jobbing og mer stress på jobb:) Og forberedelser til jul:) Men får gjøre det beste ut av det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå