Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liker virkelig denne klinikken!!! <3

Skal inn til vårt 7 forsøk første uka i des - andre?

Håper bare at all medisiner virker som de skal ;)

Lykke til dere alle som strever som oss - håper at sola skinner her snart ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange forsøk har dere hatt der? Holder på med forsøk hos hausken ul på fredag,så er veldig spent.

Skrevet

Lykke til!

Vi har også forsøk på Hausken, og syns de er utrolig hyggelige og imøtekommende der. Veldig fornøyd med oppfølging og alt. :-)

Jeg er i sprayeperioden nå, beg på sprøyter neste uke. Så skal vi opp til Hausken i beg av desember.

Skrevet

Takk takk :)

Vi har hatt 2 ivf forsøk og 1 fryseforsøk på Hausken.

Ja de er helt fantastiske! Begynner også med stikkingen i neste uke - vi får satse på det beste !

Masse lykke til til deg/dere også ;) tipper det blir ei fin fin jul ;)

Skrevet

Lykke til dere også!

Satser på en fin jul...baby i julegave hadde vært fantastisk! :-)

Skrevet

Et spørsmål,blir så usikker. Stemmer det at når jeg skal sette el sprøyten på søndag at jeg IKKE skal ta spray søndag og mandag(uttak tirs)? Er vant med å ta spray el sprøyte dagen og:-)

Skrevet

Heisann Solformørkelse.

Siste nesespray-dag er lørdag, søndag er det bare el.sprøyta og mandag er helt fri for med.! :) Sånn var det ihvertfall jeg gjorde det.

Masse lykke til :o)

Skrevet

TAKK. Da har jeg forstått rett. Blir så usikker når de gjør det så forskjellig:-)

Skrevet

Føles veldig "tomt" å ikke bruke noen medisiner. Har sprayet i 6 uker nå. Ser det er forskjellige prosedyrer som blir utført hos hausken. Noen får et "klister" noen tar hcg støtte. Er dette noe alle får tilbud om eller er det individuelt ut i fra diagnose osv?

Skrevet

Noen som vet om man kan bruke selvvalgt donor (fra European Spermbank) i IVf behandling der?

Skrevet

Ja det er ganske rart å ikke ta noen medisiner. Jeg gikk rundt hele dagen og hadde det for meg at jeg hadde glemt noe ;)

Vi fikk tilbud om embryo-klisteret den dagen vi tok ut egg. Hadde ikke hørt om det før da. Men så var det visst helt nytt. Det kosta 1500 ekstra, og selfølgelig takket vi ja til det. Og nå er jeg snart 6 uker på vei :D Om det var klisteret sin "feil" eller ikke, får vi nok aldri svar på. Men det spiller ingen rolle, så lenge den lille klamrer seg fast i 8 mnd til.

Skrevet

Da vil jeg ha det og. Nå er el sprøyten satt, den gir meg litt småpanikk. Blir som et lite forsvarsløst dyr. Kom litt blod når sprøyten gikk utt. FULL PANIKK. Det er nok det at det står så mye på spill:-)

Gratulerer med positivt forsøk,var d første hos hausken?

Skrevet

Hehe, ja man er en smule små-hysterisk og redd for at noe skal gå galt.

Jeg "juksa" litt også jeg, denne gang. Jeg måtte ta en dag ekstra med gonal-f fordi jeg skulle ikke ha egguttak før på tirsdag. Så i stedenfor å kjøpe en ny sprøyte til over 1000-lappen, brukte jeg alle restene som var igjen av de andre sprøytene. Det blei ikke helt 300 ie, tror det blei 275. Men det gikk veldig fint forde.Blei veldig mye stikking den siste dagen da vel og merke ;)

Dette er 2. forsøket hos Hausken. Blei gravid på det 1. forsøket også, men måtte avbryte i uke 19 fordi babyen hadde en stor hjertefeil, og store væskeannsamlinger rundt hodet. Fikk beskjed om at han kom til å dø før han blei født, så vi valgte å avbryte da. I stedenfor å gå å vente på at det skulle skje. Forferdelig var det uansett åssen vi hadde valgt det.

Hadde et fryseforsøk som endte i uke 5.

Så nå går vi for gull atter en gang. Håper inderlig at det går vår vei nå, for dette er den siste gangen. Og so fare so good :D

Nå skal det være sagt at vi har en icsi-gutt fra 2006, så vi har ingen grunn til å klage. Men ønske om ett bare til er like sterkt forde.

Masse lykke til med egguttaket! Blir spennende. Og gjengen hos Hausken er jo bare å spise opp alle sammen! :)

Skrevet

Jeg og måtte ha en ekstra dag og var inne på tanken om jeg skulle trekke opp fra de andre sprøytene. Men i og med jeg får lettere panikk når det kommer til dette valgte jeg å kjøpe ny:-)

Ja,trist er det uansett,men hadde nok valgt det samme. Håper du lykkes denne gangen. Spent på hvordan d går på tirsdag,håper ikke eggene faller av før.hehe. jeg må visst slutte å bekymre meg for mye. De andre gangene har jeg brukt spray samme dag som el.sprøyta,ble rot i systemet.

Hilsen lettere hysterisk:-)

Skrevet

Hei

Vi hører også til Hausken, er i gang med 3. søskenforsøk der nå (startet på spray i dag). Har 3 søskenforsøk fra Riksen bak oss før vi kom til Hausken, det er to forskjellige verdener! De er helt fantastiske hos Hausken!

Planlagt uttak er i uke 51, vi rekker det såvidt før jul :-)

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Hei!

Vi hører også til hos Hausken og skal nå i gang med 4.ferskforsøk. (har hatt 2 frys også).

Vi har igjen bestemt oss for Hausken etter å ha vurdert Danmark med hatching, og sverige med gentesting. Nå skal vi prøve kort regime og embryo-glue. Samt innsett på dag 5, sånn at embryoene er blitt blastocyster. Satser på at det gjør nytten. :) Vi har hatt mange og fine embryo, men de fester seg ikke. Derfor vente til dag 5, da finner vi kanskje de levedyktige, selv om vi mister nok de fleste på veien..

Regner med uttak/innsett blir uke 49-50. Har ikke hatt kort regime før, så vet ikke hvor fort kroppen reagerer på det.

Ser at noen bruker El-sprøyte etter innsett. Er dette istedenfor lutinus o.l, eller i tillegg?

Skrevet

Hvordan betalte dere hos hausken? Betalte dere før egguthenting eller gjorde dere det der egguthentingsdagen?

Skrevet

Vi betalte den dagen vi tok ut egg. Og etter vi hadde satt inn egg, sendte de oss regning på embryo-klisteret og nedfrysing.

Skrevet

Heira: når fikk du tilbud om klister? Fikk du det når du kom på innsett eller ble d avtalt over tlf?

Skrevet

Vi fikk beskjed om at betaling måtte være innen egguttak, og at vi kunne betale den dagen vi kom til uttaket.

Men vi valgte å betale på forhånd så vi slipper å måtte tenke på dette i tillegg...så er vi ferdige med det og trenger kun konsentrere oss om det som skal skje. :-)

Skrevet

Vi gikk med oss giro egguthentingsdagen:-)

Skrevet

Aha! Giro, ja...det tenkte jeg ikke på. Så for meg at vi ble stående med kortautomat eller nettbank...det er jo et stort beløp.

Da hadde det jo gått bra å vente også. Men - like greit å være ferdig med den kjedeligste delen av opplegget. :-)

Skrevet

Spennende med dette klisteret - har ikke hørt om før - kommer til å spør etter det når jeg skal inn ca 5 . Des - hvis alt går etter planen ;)

* krysser fingrer, tær og hårstrå* ;)

Skrevet

Solformørkelse:

Jeg er vel i seineste laget nå, men vi fikk spm om vi ville ha klister når vi tok ut egg. Vi trengte ikke svare der og da, men de måtte ha svar litt før vi skulle sette inn, for eggene skal ligge i dette klisteret en halv times tid før de settes inn.

Du har vel allerede vært og tatt ut egg nå....?

Skrevet

Heira: ja nå har jeg tatt ut og satt inn. Brukte ikke klister. Er veldig spent på resultatet:-) Skal bruke pregnyl to dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...