Gå til innhold

Ringte og varslet jobben om at jeg var syk i morgen, da jeg har feber og verk i hele kroppen

Anbefalte innlegg

Skrevet

dam sa hun som tok telefonen at i teorien kunne jeg være frisk nok til og komme på jobb i morgen, evnt bare ta litt ibux og paracet og komme likevel!

Var ikke det frekt og si til meg??

Fortsetter under...

Skrevet

Frekt eller hjernedødt vil jeg vel heller si. Skal du dra og smitte ned alle andre da liksom?

Skrevet

Jo. Jævlig frekk sjef du har, like frekk som min... Derfor kvier jeg meg hver gang jeg må ringe å si at jeg er syk. Skjer heldigvis ikke ofte. Du skulle svart at det er vel ikke opp til henne å bestemme om du er frisk nok eller ei. Sist du sjekket så hadde hun vel ikke legeutdanning??

Hater sånne hespetre-sjefer:(

IKKE ha dårlig samvittighet iallfall:)

Skrevet

Jo - Det skal hun nok ikke si:)

Bare vær hjemme du:)

Skrevet

I teorien har hun jo rett!

Selv om du har feber i kveld, kan du være frisk som en fisk i morgen.

I det store og hele kommer det jo litt an på hva du jobber med. Jobber du i helsevesenet, skal du selvfølgelig ikke gå på jobb med feber.

Jobber du på kontor hvor du styrer din egen dag, kan du fint gå jo jobb dersom feberen går ned med inux

Skrevet

21:17: Lær deg å lese da, hun har jo vondt i hele kroppen også!

Trenger ikke være rakettforsker for å sjønne at det er influensa hun har fått.........

Annonse

Skrevet

Tydeligvis...

For vondt i kroppen er absolutt ikke ensbetydende med influensa!

Skrevet

Var ikke sjefen som tok telefonen, men ei klyse får jeg vel heller si:( Jobber som sykepleier og ringte for og si ifra så tidlig som mulig slik at de hadde anledning og leie inn vikar siden jeg jobber på sykehjem!

Er jo ofte både bading, legevisitt etc på vanlige hverdager og da er det vel bedre at jeg ringer så tidlig som mulig og varslet ifra, dessuten er det langt verre og begynne og ringe i morgen tidlig og få tak i vikar, ikke mange som blir happy da!

HI

Skrevet

ville ringt og gitt beskjed om at jeg var syk om morgenen jeg.. hvis jeg fremdeles var syk.

Skrevet

Vanlig praksis er at man ringer den dagen man er syk, ikke dagen i forveien. Selvsagt er du syk i morgen også med de symptomene du har nå, men alikevel er det helt normalt at man ringer den dagen man er syk. Du får ingen premie for å være snill, bare følg reglene og la det bli opp til de å probvlemer med å erstatte deg.

God bedering!

Skrevet

Hjelpe meg, sånn sier man da ikke.

Jobber selv på sykehjem og ville gjort det samme som deg.

Du gjorde jo bare kollegene dine en tjeneste ved å si ifra så tidlig som mulig.

Jeg ville tatt det opp med avdelingslederen neste gang du kommer på jobb. Be om å få 2 min med henne på tomannshånd og fortell hvordan du opplevde dette.

Det er ikke bra for arb.miljøet med sånne holdninger på en arbeidsplass med ørten kakøehøner.

Skrevet

Det er jo hakket verre at du er sykepleier. Skal du da risikere å smitte pasientene?

Skrevet

Jeg jobber også på sykehjem, og hos oss er det vanlig praksis å si fra så tidlig som mulig når man ikke er i stand til å komme på jobb. Det tar verdifull tid om morgenen å skulle ringe til vikarer, og mange av de vi har å ringe til våkner ikke av telefonen osv.

Dessuten er det noe dritt å skulle stå opp og komme på jobb så fort som mulig, og for de som har barn som skal i barnehagen tar det ofte en time fra de blir ringt til til de kan møte. En time vi ikke har om morgenene.

Annonse

Skrevet

Det var vel ikke frekt. Noen ganger blir man raskt friskt igjen. Hvis du er heldig kan du gå på jobb i morgen. Det vet du jo ikke selv om du ikke regner med at du er OK igjen så raskt.Mage steder krever de derfor at du ringer om morgenen også for å gi beskjed om du fortsatt er syk.

Skrevet

I går ettermiddag fikk jeg plutselig feber. Lå og frøys og svetta om hverandre, klarte ikke annet enn å sove. Det verket i alle ledd, var sikker på at jeg var blitt dausjuk.

Har vært frisk som en fisk siden i dag tidlig.

Så det er nok mulig at du er frisk igjen i morgen. Men det var likevel en hjernedød kommentar å komme med av kollegaen din. Du klarer best selv å vurdere hvorvidt du er frisk nok til å jobbe eller ikke, og trenger ikke denne personens hjelp til det.

Skrevet

Er det ikke regler for når dere kan være på jobb pga smitte siden du jobber på sykehjem? Jeg jobber i barnehage og hos oss er det samme reglene for barn og ansatte. Ved feber må vi være hjemme i 24 timer, uansett om vi føler oss bra

Skrevet

Har opplevd noe av det samme. Jobber også som sykepleier, bare på en sykehus avd. Samboer og barnet var syke.. de hadde begge fått en streptokokk infeksjon i halsen og var naturligvis ganske så medtatte. Samboer var sykest og var ute av stand til å ta seg av barnet vårt. Ringte inn dagen i forveien klokken 16.00 og forklarte at jeg måtte bli hjemme. ( hadde senvakt som startet 14.00 så gjorde dem en god tjeneste ved å si ifra så lang tid i forveien. ) Fikk da beskjed om at jeg var jo ikke syk så fikk bare se til å komme ( ikke en sjef, men som tror hun er det. ) Ellers måtte de beordre noen fra ferie og det var jo ikke særlig populært. Så da måtte jeg få min mor til å reise hit med 2timers reisevei for å passe barnet mens samboer lå å skalv med 40 i feber i sengen. Fy fader så forbannet jeg var.

Skrevet

Jobber også i helsevesenet,hjemmesykepleien,og der er det vanlig å gi beskjed så tidlig som vanlig og helst tidlig dagen før.Dette pga at det alltid er mangel på vikarer og det kan ta tid å få tak i noen..

Jeg tenker at de som svarer her om at man ikke skal gi beskjed før dagen man skulle vært på jobb,ikke jobber i helsevesenet.

Skrevet

Jeg ville aldri sagt noe sånt, men hadde nok tenkt at du kunne ventet til i morgen med å se om du fortsatt er syk. Jeg hadde aldri ringt et døgn før jeg skulle på jobb med mindre jeg hadde diaré el oppkast. Da skal man jo holde seg hjemme i 48 timer etterpå uansett.

Skrevet

Jeg er avdelingsleder på en bolig for psykisk utviklingshemmede. Jeg setter pris på at folk ringer kvelden før hvis de vet at de er syke slik at vi har mulighet til å finne en vikar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...