Gå til innhold

Leggeproblemer....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er nå syv mnd og vi har slitt med leggingen i evigheter! Har gode perioder innimellom og så begynner hun å tulle igjen (eller noe gjør at det blir tull).

Vi kan få henne til å sovne uten lyd ved å klapse på rytmisk på rompa mens hun ligger i senga, men da våkner hun hele kvelden og natta og forventer samme opplegg for å få sove videre.... Samme gjelder hvis vi bysser, bærer osv.

Lar vi henne gråte mens vi sitter der sover hun hele natta igjennom. Problemet er jo bare at hun da gråter hver eneste kveld! Har ikke noe å si om vi stryker, hysjer, synger sang etc. Gråter i det sekundet hun blir lagt ned og til hun sovner. Dette orker jeg ikke, men å sitte å klapse på rumpa hver halvtime hele natta er jo heller ikke ett godt alternativ....

Trenger nå noen gode råd... Vi har faste kveldsrutiner, hun sover ok på dagtid, hun ligger i sovepose som hun liker, har et kosedyr og lammeskinn, mørkt og kaldt på rommet.

Det rare er at plutselig legger hun seg rett ned fire fem kvelder på rad før det plutselig er katastrofe igjen...

En av de tingene vi lurer på er om hun er trøtt nok. Sover siste lur til 16.30 og legges som regel 18.30. Hun begynner som regel å gni seg i øynene i sekstiden, men kanskje det bare er en vane? Hvor lenge er deres våkne før leggetid på samme alder (7 mnd)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, min er snart 6 mnd. Har funnet ut at han må hn minst to og en halv våken tid før vi kan legge han igjen. Hva med å prøve å legge henne kl syv en periode? Vi hadde også det tullet nesten en time etter vi la han, men har nå begynt å legge han mellom halv åtte og åtte. Legger han og koser litt, så går vi ut så han får finne søvnen selv. Må gå inn et par ganger etter vi har lagt han, men går mye bedre nå etter vi har sluttet å gi han all "servicen" på kvelden:-). Men kan jo selvfølgelig endre seg dette med søvnmønsteret hos min krabat også. Prøv i hvertfall litt senere leggetid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...