Gå til innhold

Litt ang magen egentlig..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare 19+4 nå, ganske slank og har vel relativt lang overkropp da jeg er litt høy (ca 174 cm) Dette er mitt første svangerskap, så vet jo at det tar litt tid før magen kommer og er vel ikke utålmodig da den kommer og blir fort nok " i veien " Men ser at når jeg slapper av i kroppen, så er magen min ganske synlig med og uten klær, men hvis jeg strammer meg opp i kroppen og trekker inn magen, så syns den ikke så stort.. Hva går man ut i fra egentlig? Når er det egentlig den begynner å komme? Kan vel si at jeg ikke har googlet så mye og lest så mye på nettet da det er endel skremselshistorier der ute i forbindelse med svangerskap, så holdt meg litt unna nettet mht graviditet. Men hva er vanlig egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 17+2 i dag. Er ikke spesielt slank, er 173 og er nå ca.83 kg. Jeg har tydelig mage, men det er først den siste uken den har vokst veldig. Nå har jeg aldri hatt flat mage heller, så den stikker nok lenger ut hos meg enn hos en med flat mage i utgangspunktet :P

Det er veldig forskjellig hvordan magen blir....

Så jeg har i grunn ikke noe svar til deg annet enn at alle er forskjellige...

Skrevet

jeg er 1,62 og 55 kg til vanlig.. nå har jeg vel tippa 63 kg allerede..

mitt første svangerskap var det ingen som så at jwg var gravid før jeg var tippa 25 uker og vel så det.. nå er jeg 18 uker på vei og det er begynt å vise en tydelig kul..

men sist svangerskap hadde jeg en periode hvor magen vokste så fort at man kunne se forskjell fra dag til dag nesten.. (dette var vel rundt uke 30 tror jeg..) så som du ser hadde jeg en stoooor vokse periode hvor magen gikk fra liten til enorm på bare 6 uker :P

hvordan magen din komme til å bli kommer an på flere faktorer, hvor mye du legger på deg (er nemlig ikke sikkert du legger så mye på deg) og hvor du legger det på deg hen, hvordan livmoren ligger - om den ligger nærme magen eller lenger inni kroppen din (hvis du skjønner hva jeg mener..).. om livmoren er høyt eller lavt i magen din..

så babyen vokser og har det bra, skal du ikke tenke så mye på hvordan magen din blir..

er dem som kan gå igjennom et helt svangerskap uten at det synes så veldig, og så har man dem som magen viser før man egentlig har lyst å si noe som helst..

Skrevet

Jeg er 180 cm høy med normalvekt på 76 kg, og på meg tok det tid før magen begynte å synes. Hører egentlig til 3.trimester nå, og har fortsatt liten mage i forhold til å være over 6mnd på vei. Den begynte vel å vokse utover litt da jeg hadde passert 25 uker, og merker nå at den vokser fort. Har hele tiden hørt at det er først de tre siste mnd av svangerskapet magen kommer, og det stemmer godt hos meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...