Gå til innhold

svangerskapspenger + bekkeløsning + kontraktslutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurer på en ting: nå er jeg i et vikariat som utgår 31 desember, jordmor har gitt meg et papir med tilrettelegging med tanke på svangerskapspenger. Arbeidsgiver sier det ikke kan tilrettelegges eller lignende, og det er jeg enig med da jeg har konstante smerter og problemer med å gå stå løfte osv.. dette er va jobben min betsår av... Får jeg alikavell svangerskapspenger frem til permisjonen starter ?

Evt om jeg er sykemeldt når kontrakten går ut, må jeg da over på arbeidsledighetspenger? :S

Den stillingen som åpner seg i januar skulle liksom være min, men pga nedskjæringer blir den tilbytt noen andre fra en avd som blir lagt ned da de har fast stilling... Håper noen som har peiling gidd svare:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥
Skrevet

Nå kan jeg ikke svare på det med svangerskapspenger, men hadde en litt lignende situasjon forrige gang jeg var gravid.

Jobbet i et vikariat, og ble sykemeldt pga en prolaps i ryggen. Det var derfor ikke mulig med noen tilrettelegging. Finanskrisen kom, og ettersom jeg jobbet innenfor olje/gass bransjen, så ble flere prosjekter avsluttet. Det kom mange oppsigelser, og en av dem var min kontrakt... dessverre!

"Heldigvis" var jeg sykemeldt før siste arbeidsdag, og fikk derfor sykepenger helt frem til permisjonen startet. Og sykepenger teller på lik linje som annen inntekt når de regner ut permisjonspenger. Så tapte ingenting på det.

Skrevet

forje gang jeg gikk gravid fikk jeg krftige bekken smerter, å den jobbe jeg da hadde gikk ut på å stå og løfte mye. å var redd jeg skulle gå glipp av mye av pengene jeg hadde krav på. jeg ble sykmeldt frem til permisjon ogfikk da permisjonspenger. snakk med legen din å spørr om sykmelding før du er ferdig i jobben : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...