Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #1 Skrevet 15. november 2011 Vi venter en lite gutt som vi tror skal hete Edvin eller Edwin. Hvordan ville du ha stavet navnet? Vi har en -w i etternavnet vårt og tenker derfor at det kanskje er lettest for han å si at han heter Edwin W*** med -w først og sist ? Hva tenker du?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #6 Skrevet 15. november 2011 Edvin. Det enkle er oftest det beste. Og for å pirke så regner jeg med at han er norsk, og (etter planen) skal bo i Norge? Og her er en V en v. Mens en w fort kan bli en "ovi", selv her. Den engelske uttalen på Edwin er jo nærmere Edoivin, altså i uttale.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #7 Skrevet 15. november 2011 Edvin. Synes W er en tullete bokstav på norsk.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #8 Skrevet 15. november 2011 Takk for det Alvin og Edvart er også fine navn. Vi har tenkt litt på Edin og Elmer også, forresten. Men her får vi mange negative tilbakemeldinger fra de rundt oss ;- ) Det skal ikke være lett å velge navn! Mye å tenke på... HI
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #9 Skrevet 15. november 2011 Ja, det er jo fler som heter Edvin enn Edwin - så det er kanskje lettest. Barnets far er halvt "utlending"(men født og oppvokst i Norge). Vi har ikke et typisk norskt etternavn - men barnet blir jo regnet som 100% norsk og kommer mest sannsynlig til å bo i Norge hele sitt liv HI
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #10 Skrevet 15. november 2011 Edvin! men hver så snill å ikke tenke på negative tilbakemeldinger på navnene dere velger! et av foreldrenes priviligerier er å få velge navn til barnet sitt, å da skal resten av venner og familie rette seg etter det valget som foreldrene har tatt! hvis DERE liker Edin (jeg liker det kjempegodt ) så velgere dere det, å da skal de andre godta dette valget...
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #11 Skrevet 15. november 2011 Takk, 21:16. Jeg vet at det du sier er helt riktig - jeg trengte nok en påminnelse på akkurat denne problematikken:) Vi hadde nok egentlig bestemt oss for Edin ganske tidlig i svangerskapet, men da vi fortalte det til de rundt så fikk vi høre fra de at det hørtes ut som et jentenavn.. Så da stod Edvin/Edwin som en god nr. 2 på lista. HI
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #12 Skrevet 15. november 2011 Min sønn heter Edwin. Vi valgte bort enkel V da barnet på vår kant av landet ville da blitt kalt Ed-vin. Vil ikke ha vin i navnet, men win. Blir jo mye letter om navnet skal skrives/uttales i utlandet også. Jeg kjenner flere Edwin - ingen Edvin. Og verdens beste navn selvfølgelig:) Bare en go`gutt som kan hete det!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #13 Skrevet 15. november 2011 Jeg kjenner bare en med det navnet, og han heter Edwin. Så for meg er det mest naturlig med w. Og jeg er typen som mener K er bedre enn Ch, og at norske navn skal være norske. Men det navnet er best med w, synes jeg. "Min" Edwin er en fantastisk mann. Så jeg har bare gode tanker om navnet.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #14 Skrevet 15. november 2011 jaokei syns ikke det høres ut som et jentenavn.. det er ve litt hva man gjør det til, våre gutter heter Trym Ægir og Tyr Hedin (tengte han skulle hete Tyr Edin, faktisk).. å jett om vi fikk tilbakemeldinger.. hehe.. men nå:" åå, han kunne ikke ha hatt noe annet navn"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå