Pumba78 Skrevet 15. november 2011 #1 Skrevet 15. november 2011 Altså, hvordan gjør man det. Fester dere posen gjennom 5-punktsselene? Må jo nesten det for å feste ungen i vogna? Men skille jo gjerne ha tatt ut posen og holdt den varm inne i bhg til hun skal sove, ellers blir hun jo lagt ute til å sove i frossen pose? Tips anyone? Er litt vanskelig å ta ut posen hele tida når selene går gjennom?
Pumba78 Skrevet 15. november 2011 Forfatter #2 Skrevet 15. november 2011 Og hva når de har på vintersko og vinterdress som er skitne?
Livsnytermamma Skrevet 15. november 2011 #3 Skrevet 15. november 2011 hei, men brukes ikke vognen bare til soving? I vår barnehage blir vognene låst inne om natten og tas ut noe før de skal legge seg. Det blir fort godt og varmt i posen.. Posen vår er festet til vognen hele tiden, er ikke noe problem med sko og tøy.. Som regel er det jo godt og kaldt og faren for at man er veldig sølete og ekkel er ikke veldig problematisk, men da er det jo bare å ta av skoene feks..
Tøffe Tøflus Skrevet 15. november 2011 #4 Skrevet 15. november 2011 På voksi urban kan man ta av hele overdelen og ta den med inn. Så gjør det ikke noe at resten sitter fast i vogna. Tar av overdelen når hun skal sitte i vogna med dress og sko. Hvis vi har på overdelen tar vi av skoene og har bare jakke øverst.
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 15. november 2011 #5 Skrevet 15. november 2011 I barnehagen her er det eget vognrom inne. Posen ligger i hele tiden. Jeg har kjøpt løse seler, mye bedre enn å bruke de som sitter i vogna. De kler vel av barna når de skal sove, og har på ull eller fleece ved behov. Det gjør vi der jeg jobber.
Pumba78 Skrevet 15. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 15. november 2011 Hm, bruker vogna til og fra bhg, og ellers også. Vognene står ute... Løse seler?
Ilenna Skrevet 15. november 2011 #7 Skrevet 15. november 2011 Vi kjøpte en gammel Simo vogn som vi bruker som sovevogn i bhg. Fikk den på ASVO til 350 kr. Her var vi Ajungilak Little Mammut sovepose med lammeskinn i bunnen. Vi har også løses seler som du får kjøpt overalt f.eks Spar Kjøp. Soveposen har glidelås å¨begge sider og borrelås øverst så det blir ikke mye sprekke i soveposen selvom hun har på selene.
Ilenna Skrevet 15. november 2011 #8 Skrevet 15. november 2011 Jeg regner med at de ansatte i bhg kler barna riktig. Ta med posen inn hver morgen om du synes det er best.
Gjest ♥ JuniGull10 ♥ Skrevet 15. november 2011 #9 Skrevet 15. november 2011 Vi triller frem og tilbake til bhg hver dag. Vi tar på en varm vinterjakke og setter han i posen. Skoene legger vi under vogna. Denne jakken bruker han bare frem og tilbake til barnehagen, så skitne dresser og sko har vi aldri trengt å plassere i posen. Vi har det samme problemet som dere ang. pose som må være ute om dagen. Jeg har kjøpt to-punksseler. Det er seler som festes på sidene og de nappes raskt av og på. Vi har derimot litt problemer med å finne seler som er store nok til posen, vogna og gutten vår. De sitter veldig stramt om brystet på han, så nå han han faktisk ligget et par uker uten seler i det hele tatt. De sover med tilsyn (vognene er plassert foran en glassvegg inn mot bhg, så det sitter en ansatt og har oversikt hele tiden), så det går fint så lenge..
Pumba78 Skrevet 15. november 2011 Forfatter #10 Skrevet 15. november 2011 Skjønner, disse to-punktsselene, hvor får du de hen? Høres ut som det er løsningen. Og da kan de fortsatt pakkes godt inn i posen?
Gjest ♥ JuniGull10 ♥ Skrevet 15. november 2011 #11 Skrevet 15. november 2011 Ja, du trenger kun å snittet to hull i posen og ikke 5. Kjøpte våre på babyshop og en babybutikk på nordby. Barnet sitter fast, men kan sette seg opp.
Canari Skrevet 16. november 2011 #12 Skrevet 16. november 2011 Hos oss har vi posene inne i barnehagen over natta. De ansatte tar posene ut når det er tid for legging, og vi tar dem med inn igjen når vi henter barna for dagen. Vibruker alltid å ta selen igjennom, tar da ikkke så lang tid og noe annet ville vært uansvarlig.
Tremo Skrevet 16. november 2011 #13 Skrevet 16. november 2011 Utifra det du skriver så virker det som om du bruker vognen til og fra barnehagen hver dag. Det gjør vi også. Og vognen står ute hele dagen. Med posen i. Det er ikke noe problem slik jeg ser det. Posen lukker jeg om morgene etter at jeg har levert, og drar over skjermen på vogna. Snør eller regner det, så tar jeg regn eller stormtrekk over i tillegg. Barna får jo på seg ull eller fleece når det er kaldt ute, så de blir ikke lagt direkte i kald pose. Deretter varmes posen raskt nok opp:) Slik har vi gjort det med alle våre tre barn, og det har fungert helt fint. Og jeg bruker alltid 5 punktssele når de sover. Har brukt det til alle barna. De skal jo ligge i posen, ikke sitte, og da kan jeg ikke se at det ikke noe problem. Ser noen sier det er dårlig plass, men jeg har iallfall aldri hatt noe problem med det i noen av de 5-6 ulike vognene barna mine har sovet i over årene. Til og fra barnehagen så sitter lillegutt i posen, men med stølene oppå posen.Jeg lukker den nederst om jeg har en med glidelås på midten. Har jeg en pose med glidelåser på sidene, så tar jeg glidelåsene halvt ned og bretter jeg den litt ned og inn i posen på ett vis. Da sitter han ikke med skoene inni posen, men oppå, og jeg slipper å ta ut og inn posen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå