Tuttalutta Skrevet 15. november 2011 #1 Skrevet 15. november 2011 17 dager til termin, saa jeg maa pakke snart... Men kommer ikke i gang :-)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 15. november 2011 #2 Skrevet 15. november 2011 Joggebukse/kosebukse, 4-5 topper (noen av de er ammetopper...noen vanlige...men litt vide) Ammebh (to stk) Truser, sokker, en genser, toalettsaker, vannflaske, kamera, mob.lader til mor. Jeg tenker å bruke den buksa jeg reiser i også på sykehuset/når vi skal hjem... (hvis ikke vannet går på veien da) Til babyen har jeg pakka en strømpis, 2 sparkebukser (1 str 50 og 1 str 56) 2 body (samme som bukse) 2 luer (forskjellig str) og ytterjakke.
Tuttalutta Skrevet 15. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 15. november 2011 Tusen takk for svar - kanskje det var sparket jeg trenger for aa paakke :-)
TPK Skrevet 15. november 2011 #4 Skrevet 15. november 2011 Vi ble værende i 5 dager, så mannen måtte hjem og hente klær underveis. Bor bare 10 min unna da... Jeg brukte ingen babyklær, han gikk bare i sykehuset sine klær helt til vi skulle hjem. Brukte bare henteklærne. Jeg savnet en ekstra joggebukse og flere topper, for jeg svettet så enormt de første dagene. Amme-BHene jeg hadde kjøpt passet ikke lenger når melken kom, da vokste puppene sikkert 3 str over natten! Store gode truser/boksere er også gull verdt. Tunika eller vid kjole kan også anbefales. Jeg følte i alle fall at magen "hang helt på utstilling" i bukse.
TPK Skrevet 15. november 2011 #5 Skrevet 15. november 2011 + slippers eller tøfler. På KK var det ikke "lov" å gå uten innesko, for da hadde de skumle sykehusbakteriene fri vei opp til det åpne såret i livmoren.
Tuttalutta Skrevet 15. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 15. november 2011 Takk for tips :-) er KK jeg skal paa.
camillah 2 små Skrevet 16. november 2011 #7 Skrevet 16. november 2011 Det er lenge siden jeg fødte sist, da fikk jeg utlevert sånne nettingtruser, kjempebind og en sykehusskjorte. Er det slutt på det? Jeg vil nå uansett ha med egne truser og egne klær, men jeg er bare nysgjerrig.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 16. november 2011 #8 Skrevet 16. november 2011 Jeg har forresten pakka ned egne bind (nattbind for å ta unna det verste) liker ikke de digre greiene de har på sykehuset... Og nettingtrusene er jo grusomme!!! Har også pakka paracet og ibux til etterriene, liker bedre å ha kontroll på slik selv..... (men man skal vel få smertestillende også til slik) og en sånn tynn liten nattkjole.... (greit å tulle rundt seg om natta hvis jeg må på do el noe)
Lollo83 <3 Skrevet 16. november 2011 #9 Skrevet 16. november 2011 Fikk beskjed av jordmor at morgenkåpe er kjempelurt å ta med. Er visst ikke do på alle rommene på KK, så da kan det være godt å tulle seg inn i morgenkåpe om en må ut på gangen. Og crocs/tøfler var bra. Ellers må du ha med klær til oppholdet på føden til deg selv og klær til hjemreisen til både deg og babyen. På kk får du låne alt av klær til babyen mens du er der, så jeg tar ikke med meg mer enn nødvendig til henne. To bodyer, to strømpebukser (i tilfelle gulp eller bæsj) hentesett (bukse, jakke, lue og votter i ull) og teppe. Og ja, gulpeklut til å ha i bilen på vei hjem... Kamera og mobil med lader er selvfølgelig også et must.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 16. november 2011 #10 Skrevet 16. november 2011 nattkjole her skulle være morgenkåpe.... tynn liten morgenkåpe altså =) (som ikke tar så stor plass i bagen) men jeg kom på at jeg har glemt slippers..... det må jeg finne =)
monabea Skrevet 16. november 2011 #11 Skrevet 16. november 2011 He he, jeg så for meg en liten neglisje . Kanskje ikke den settingen man føler mest for noe sånt!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 16. november 2011 #12 Skrevet 16. november 2011 He he, ikke sant... synes jeg ser meg selv i en sånn rett etter fødsel, med litt oppblåst mage enda og melkevåte pupper...... =))) Kanskje ikke helt kledelig, eller det mest behagelige å ha på der og da =)
kleika Skrevet 17. november 2011 #13 Skrevet 17. november 2011 hei bilstolen satt i bilen og henteklær til babyen ikke mere. dette er nr 3 og med nr 1 ble jeg utskrevet etter 12 timer med nr 2 etter 5 timer og fortest muligt denne gangen også så planlegger ikke å ha mye med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå