TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 15. november 2011 #1 Skrevet 15. november 2011 Da jeg ammet jentene mine brukte jeg chicco ammeinnlegg begge gangene, og det var kun disse jeg var fornøyd med. Lakk mye melk, og dette var innleggene som holdt best på væsken uten at det trakk igjennom. De loet heller ikke. I tillegg var disse mest "usynlige" - flere andre jeg var borti var veeldig synlige "puter", noe som så lite pent ut... Nå er det jo ikke så lenge til jeg skal igang med amming igjen, men siden det er vel tre år siden jeg sist hadde behov for ammeinnlegg trenger jeg litt råd. Kan jo hende det har kommet noe nytt og bedre i mellomtiden... Så....hva anbefales liksom av ammeinnlegg i dag? Er det kun chicco som gjelder (for dere som liker disse) eller finnes det andre likeverdige alternativer? Husker fra sist at chicco sine var veldig vanskelige å få tak i -kun noen få apotek som hadde de, og svært ofte var de tomme for de. Hvordan er de i så fall å få tak i nå? Takker for alt av svar, tanker og erfaringer
Littlemama88<Juli10&Nov11> Skrevet 15. november 2011 #2 Skrevet 15. november 2011 chicco er de aller beste syns jeg, men de finnes ikke lenger på apoteket, kun på nett. Som nr 2 kommer mendela sine.
clarice_starling Skrevet 15. november 2011 #3 Skrevet 15. november 2011 Hei hei.. Jeg husker jeg bare hadde ullinnlegg kjøpt på apoteket. Det var visst de beste, i følge amme-eksperter og jordmødre... altså ull, i steden for papir. Jeg har ikke prøvd papir, så kan ikke sammenligne, men jeg var ihvertfall fornøyd med ull, og kommer nok til å gå for det igjen... holder varmen i puppene også, så man ikke så lett får brystbetennelse?
ahelene Skrevet 15. november 2011 #4 Skrevet 15. november 2011 Brukte også ammeinnlegg i ull. Men de blir veldig våte siden det ikke er noe som hindrer at det lekker videre til klærne, så ble anbefalt å bare kjøpe billige ammeinnlegg i papir til å ha utenpå. Så byttet jeg de i løpet av dagen, da holdt de i ull seg tørre siden de i papir sugde til seg all fuktigheten. Kommer til å gjøre det samme denne gangen
Sing Skrevet 15. november 2011 #5 Skrevet 15. november 2011 Jeg lakk mye, og kun ull holdt på væsken. Det loer ikke, og tar mange ganger flere mengder væske enn papir. Kanskje du skulle prøve det og se om du liker det? Det er også mer økonomisk. Veldig praktisk mht vedlikehold og vask også. Jeg går definitift for ull igjen. lykke til med utprøvning!
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 15. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 15. november 2011 Takk for svar, jenter 20:36: Jeg skulle veldig veldig gjerne kunne ha brukt bare ull-innlegg, men pga at jeg lekker så mye (har gjort det hele amme-perioden med begge jentene, og tror vel ikke det blir noe annerledes denne gangen) så er det rett og slett umulig. For jeg blir klissvåt gjennom bh og genser og alt på null komma svisj -selv om jeg bruker flere ull-innlegg av gangen, hehe. Med førstemann (født på starten av vinteren) brukte jeg i det minste ull-innlegg på utsiden av papir-innleggene mens det var vinter, for med tanke på varmeisolering var jo dette bedre enn om jeg kun skulle brukt papir-innleggene, -selv om ikke det var heelt optimalt selvsagt... Så tror det er det jeg må gjøre denne gangen og, siden denne også blir vinterbaby, for jeg har lett for å fryse på puppene
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 15. november 2011 Forfatter #7 Skrevet 15. november 2011 -og jeg prøvde å ha ullinnlegget innerst også, men da bare rant det ned på nedsiden av ullinnlegget og gjorde klærna våte, så for meg funket det best å ha de på utsiden av papir-innleggene... Hmm...skulle fått meg noen klyper til å klemme igjen brystvortene med så ikke det leker så, hihi
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 15. november 2011 Forfatter #8 Skrevet 15. november 2011 lekker, mener jeg
nyttårsprins Skrevet 16. november 2011 #9 Skrevet 16. november 2011 Heisann Trultemor! Sist jeg ammet lakk jeg også så mye som du beskriver. Kunne holde en kopp under det ene brystet mens jeg ammet på det andre... Jeg gjorde også som deg; Brukte papirammeinnlegg innerst og ull utenpå. Det var dette som fungerte da, og som jeg sikkert kommer til å gjøre igjen denne gang. Derfor føler jeg at det egentlig ikke spiller noen rolle hvilke ammeinnlegg som er best. Må jo likevel skifte dem hele tiden, og siden jeg må ha ull utenpå er ikke utseende så viktig heller. Har imidlertid kjøpt inn en del ull ammeinnlegg denne gang slik at jeg er føre var...
CKSN Skrevet 17. november 2011 #10 Skrevet 17. november 2011 Her i Bergen har man en butikk som heter Ull-rik. Denne selger ull-ammeinnlegg med "lomme" inni, sånn at du kan ta papir eller engangsinnlegg inni selve ullinnlegget :-) Praktisk.
Lbaby Skrevet 18. november 2011 #11 Skrevet 18. november 2011 Av de butikk-ammeinnleggene synest eg libero sine er bra. Har prøvd litt forskjellige, men syntes de andre merkene ikkje var så bra da de hang seg fast i såre brystvorter.
Edelweis Skrevet 18. november 2011 #12 Skrevet 18. november 2011 Libero sine klødde noe infernalsk. avent sine var gode og jeg er fornøyd med coop anglamark sine også. bruker de innenfor ullinnlegg. bare ull duger ikke, da har jeg våte flekker på genseren.
Endeligtobarnsmamma Skrevet 18. november 2011 #13 Skrevet 18. november 2011 Har du prøvd bambus? Feks disse: http://www.bleieboden.no/display.aspx?menuid=25&prodid=7454 Bambus holder jo utrolig godt på væske! Brukte tøybleier på storesøster og bruker kun bambusinnlegg i disse pga evnen til å holde på MYE væske.
idagravida Skrevet 21. november 2011 #15 Skrevet 21. november 2011 Er det noe jeg er helt sikker på denne gang, så er det at jeg ALDRI skal kjøpe ammeinnlegg i vanlige butikker igjen... Sist visste jeg ikke at forskjellene var så store, og brukte Natusan, det førte til store sår på brystene. Ble heldigvis tipset om Chicco før jeg ga opp hele ammingen. Jeg kommer derfor ikke til å bruke noe annet denne gangen heller. Det stemmer som du sier at det er vanskelig å få tak i, men du kan bestille på nett, og gjør som jeg; bestilte 12 pakker i slengen, hihi :-) Så nå har jeg hele baderomsskapet fullt av Chicco ammeinnlegg!
Mamma 04 06 + novemberbaby Skrevet 21. november 2011 #16 Skrevet 21. november 2011 Du får kjøpt Chicco ammeinnlegg på Babyshop:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå