Blirjegtobarnsmamma? Skrevet 15. november 2011 #1 Skrevet 15. november 2011 For 2 år siden mistet vi vår førstefødte, en gutt som fikk navnet Oliver... Og nå venter vi sannsynligvis en gutt igjen, og jeg har så lyst til å bruke Oliver navnet igjen, for jeg synes det er såååå fint et navn!! <3 Men hva synes egentlig dere? Ville dere ha brukt det samme navnet igjen, eller synes dere det er litt "rart".. ??
TurboJenny87 Skrevet 15. november 2011 #2 Skrevet 15. november 2011 Titter inn fra 1. trimester jeg. Kondolerer så mye med tapet av sønnen deres, kan ikke fatte hvor tøft det må ha vært:-( Når det gjelder bruk av navnet så synes jeg dere kan bruke det om igjen hvis dere synes det føles rett...
Tess30 Skrevet 15. november 2011 #3 Skrevet 15. november 2011 Ville ha brukt det igjenn. Det blir jo liksom som å hedre den dokker mista. Kondolere forresten:(
Gjest Lilu87 Skrevet 15. november 2011 #4 Skrevet 15. november 2011 Jeg ville ikke brukt navnet som eneste fornavn, da jeg ville følt det som at jeg faktisk erstattet første barnet med dette. Kunne nok tenkt meg å bruke det som andre fornavn i stedet for
itb Skrevet 15. november 2011 #5 Skrevet 15. november 2011 jeg hadde ikke brukt det som eneste fornavn og jeg ville hatt litt betenkligheter med å bruke det i det hele tatt. Jeg tenker på denne gutten som må leve med et navn som er navnet til sin avdøde bror, jeg hadde følt veldig på at dette barnet erstatter det første. Jeg ville også følt det slik at vi ikke hadde kommet oss videre i livet....men Oliver er et nydelig navn da:)
Blirjegtobarnsmamma? Skrevet 16. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 16. november 2011 Takk for kondolansen og svar dere! Det varmer skal dere vite!! <3 =) Nei, jeg unner ikke min verste fiende engang det fikk oppleve med tapet av sønnen vår!!!!! Det har vært helt forjævlig og har enda mine stunder... slikt blir vel aldri glemt!!! For det verste et menneske kan oppleve er å miste et barn!!! Men over til navn..... Hmm ja er litt vanskelig det der... har egentlig veldig lyst til å bruke det samme navnet igjen, om ikke annet til mellomnavn! Men hva passer egentlig til Oliver da??? Har dere noe forslag til det? ;0) Har også tenkt på Olander, synes også det er et nydelig navn... Har dere noen forslag, så tar jeg gjerne imot!!!
Sørlandsbaby09 Skrevet 16. november 2011 #7 Skrevet 16. november 2011 Varme tanker til dere! Så navn - jeg er enig med noen av de andre her om at jeg ikke ville brukt samme navnet. Tenk på den lille nye gutten dere får - og som da vil måtte vokse opp med samme navn som broren han aldri fikk møte. Dette er jo en helt ny sønn - som kanskje da fortjener et helt "nytt" navn? Til nød ville jeg brukt Olivier til mellomnavn,feks: Mats Olivier. Oleander er ikke et navn jeg er så glad i, men i denne sammenheng ville jeg absolutt heller valgt det enn Olivier. Lykke til med aprilgutten!
Happy H Skrevet 16. november 2011 #8 Skrevet 16. november 2011 Eg ville ikkje brukt d igjen. Du har fått en nydelig liten Oliver som du alltid vil huske og ha i hjertet ditt. No kommer lillebror,en ny baby, en ny gutt som fortjener sitt eget navn. Og når han blir stor vil du gjerne fortelle han om at han skulle hatt en storebror. Men d er min mening:) Trist at du måtte oppleve noe så grusomt!!
Thalila Skrevet 16. november 2011 #9 Skrevet 16. november 2011 Kjenner en som heter John Oliver. Å det er så fint <3 Kondolerer foresten <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå