Gå til innhold

7 dager p overtid kom prinsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fredag 11/11 skulle vi på overtidskontroll, men endte på fødestua. Riene startet på morgenen ganske svake men regelmessige og innen vi skulle levere storebror i bhg og reise på sykehuset begynte de å bli mer intense og vonde. Så jeg ringte føden og spurte om vi skulle komme rett opp eller reise på overtidskontrollen. Det ble føden.

Da jeg kom inn hadde jeg 3 cm åpning og var veldig moden. Jordmor mente det ikke var lenge før jeg var i aktiv fødsel. Hun ville at de vi skulle gå en times tid. Så skulle de sjekke meg etter det. Da ville de enten ta vannet mitt eller gi meg en modninstablett. Det ble vannet og i løpet av en time hadde jeg 6 cm åpning. Det var veldig intenst og riene kom fort... Hadde 5 på 10 min... Vondt!!!jeg. Fikk epidural og drypp... Babyen reagerte negativt på dryppet så det ble skrudd av..

Deretter gikk alt veldig fort... Jeg hadde elektrode på hodet til babyen og den viste at babyen sin puls gikk ned når jeg hadde rier... Så plutselig var fødestua full av leger, jordmødre og barnepleiere.

Navlestrengen lå i klem og gjorde at pulsen til babyen snak i takt med mine rier. Det ble derfor bestemt at jeg måtte ha et hastekeisersnitt... Fra jeg kom i aktiv fødsel til prinsen vår kom ut på keiserlig måte tok det under 4 timer. Kl 16.48 ble han født, 3610 g og 47 cm lang...

Det var ganske dramatisk da det stod på, men de var fantastiske på føden og forklarte meg hva som måtte skje i etterkant. De var gode til å berolige og flotte medmennesker. All ros til de msk som jobber der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med prinsen..

Skrevet

Gratulerer så mye med guttebaby :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...