Gå til innhold

Da gikk vi over til delamming.. :)))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er strålende fornøyd med å ha fullammet i nesten 4 mnd siden jeg med førstemann ikke fikk det til, men det har virkelig vert hardt arbeid for min del, med lite søvn, såre bryster og dårlig samvittighet. Gutten har spist en gang ca 1 gang i timen og oftere ved økedøgn, så har omtrent ikke gjort annet enn å sitte å amme dag og natt. Fikk beskjed av HS om at han ville spise så ofte pga små bryster og derfor mindre melkelager. Siden han la godt på seg fikk jeg beskjed om å prøve å holde ut lengst mulig med fullammingen, men nå har jeg altså bestemt meg for å gi litt mme i tillegg.

Har holdt på noen dager med flaske og amming og nå har jeg en mer harmonisk baby og får enda mer tid til storebror. Siden jeg er mye alene pga en mann som jobber borte og kun er hjemme en og annen helg har denne perioden vert en prøvelse. Storebror har vert mye lei seg pga at lillebror tar det meste av min oppmerksomthet pga all ammingen.

Så det er veldig deilig å senke skuldrene og slappe av.

De siste dagen har virkelig vert fantastiske og storebror har vert kjempe glad for at jeg har fått mer tid til han med lek og moro!

Så for min del er det hvertfall ikke noe nederlag og gå over til flaske i tillegg til ammingen. :D

Måtte bare få det ut! Er så glad! Føler jeg har fått en helt ny energi og giv. Så fra og med nå skal dagene nytes! :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som om du har tatt et fornuftig valg! Min baby er bare noen uker gammel, men han ammer også hver time. Det er vårt barn og jeg har tenkt en del på hvilke utfordringer jeg ville hatt om jeg hadde hatt småbarn i tillegg.

Nyt dagene og nyt tiden du har med både lillebror og storebror :-)

Skrevet

Ja, føler virkelig jeg har gjort et riktig valg nå og det er så deilig!! :)

Fikk beskjed av HS om at de fleste babyer begynner å holde mer på maten og spise sjeldnere når de bikker 2 mnds alderen, min gjor ikke det, men kanskje din gjør? :)

Skrevet

Så bra!

Jeg fullammer fortsatt min på 4,5 mnd, og må si jeg gleder meg til å bli delammer selv. Du må jo føle en utrolig frihetsfølelse!

Skrevet

Ja, er deilig å slippe kavet med amming så ofte og en gutt som aldri blir skikkelig mett.

Har vert helt fantastisk nå etter han fikk tillegg med mme! Så blid og god hele dagen :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...