Gå til innhold

Trenger hjelp ang regne ut uker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. Et svangerskap varer i 40 uker +3dager, så da kommer det an på om man begynner med de tre dagene før man begynner på ukene, eller om ukene kommer først også plusser man på de tre dagene. Syns det er litt rart at det ikke er et "fast oppsett"på dette, blir litt forvirret på når man skifter uke. Jeg hartermin en søndag så da regner jeg med at jeg bytter uke på torsdagen altså tre dager før, tror det er slik her på bim, men ja jeg har også ærtar det er annerledes på andrenettsider. Lykke til iallefall :) har mine siste dager i2. Trimester jeg nå helt utrolig!

Jeg synes ikke det virker logisk at du skal først ta de tre dagene og så begynne på de hele ukene.

0+0 er første dag i siste mens

Mitt svangerskap er 40+4 da jeg har termin i mars, og legen ikke har tatt høyde for skuddår..

Riksen og St.Olav regner i allefall 40+3:-)

og jeg spurte jordmødrene her inne og fikk til svar at de regner 40+3 nå pga skuddår, mot 40+2 som er "vanlig" norsk svangerskapslengde. (282 dager)... WHO regner 280 dager, altså 40 uker akkurat:-)

Ikke legg å bli klok på, men man regner ikke 3dager+40uker.. det er først 40 uker, så 3 dager:-)

Jeg er 21 uker i dag(skifter hver fredag) og termin er mandag 2.april:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...