Gå til innhold

Hvordan fortelle det til familien/venner?

Anbefalte innlegg

Har veldig lyst til å fortelle dette på en orginal og morsom måte. Tenkte kanskje å fortelle det på julaften, i form av en gaveeske med noe som symboliserer en baby i, men har ikke helt bestemt oss akkurat hvordan.

Har du noen tips? Hørt om, eller gjort noe morsomt ut av det selv??

Fortsetter under...

Jeg har ei jente på 14 mnd fra før. tok på hun en body hvor det sto storesøster. mannen stussen en stund før han sa noe... hehe tok også bilde av henne i denne bodyen og sendte til besteforeldrene å de ble kjempeglad :)

Da jeg var gravid sist gang, fortalte jeg det til mamma på denne måten:

Jeg pakket inn en hvit body hvor jeg hang på en søt lapp hvor det sto "Kan du passe på denne for meg, til jeg kommer i juni?Hilsen lille spire i mammas mage".Denne pakken fikk hun på julaften:)Hun gråt å gråt av glede og syns det var såååå koselig:):)Vet ikke hvordan jeg skal si det denne gangen....må finne på noe originalt denne gangen også:)

Det blir ikke super kreativt her.

Vi forteller det via sønnen vår på 3,5 år når jeg er 12+5, skal på tildlig UL. og tenkte at minsten etter samtale med oss,kunne vise bestemødrene ultralydbilde og fortelle at i magen til mamma bor en baby...

Her er det sønnen på 4 som har sagt det. Han har tegnet en tegning med magen min, baby inni, morkake, navlestreng, fostervann osv... så har han skrevet "G*** blir storebror til baby". Denne kopierte jeg opp, så ga han den til de nærmeste i familien :)

Mange måter å overbringe beskjeden på en artig måte..

Vi har nå kommet fram til hvordan vi vil gjøre det! Foreldre, besteforeldre og søsken skal få en liten eske (formet som hjerte) på julaften, og oppi den skal det ligge noe som er relatert til en baby (smokk, babysokk e.l.) sammen med en lapp skrevet av storesøster hvor det står at hun skal få en lillesøster eller lillebror. Hadde egentlig tenkt til å vente til uke 12, men er 10-5 på julaften, så går det bra fram til da, satser vi på at det går bra den siste uka også.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...