Gå til innhold

Vondt i halebeinet når jeg ligger på ryggen - begynnende bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Har siden igår begynt å få smerter i halebeinet når jeg ligger på ryggen. Det er ekstra vondt å løfte rompa/bekkenet opp fra underlaget ("bekkenløft"). Er dette bekkenløsningssmerter? Isfall, det noe som hjelper? Noe jeg ikke bør gjøre? Hadde dette litt i forrige svangerskap også, men da mye seinere i gaviditeten (ca. i 6 mnd tror jeg). Nå er jeg bare 17+2...

Kan nevne at jeg denne gangen har ei jente på snart 1,5 år som jeg må bære en del (hun går ikke enda), i tillegg til at jeg har en til tider fysisk tung jobb (sykehjem).

Fortsetter under...

Kan nok fin være det ja. Mitt hotteste råd er å ikke være flink pike. Du finner fort ut hva du ikke kan gjøre og hva du kan gjøre. Som regel er hvile det som hjelper best. Jeg går til manuellterapeut, som hjelper, men jobben ødelegger det hele. Vil dermed be om 100% sykemelding nesten gang (er 27+6 i dag). Øvelser hjelper ikke her. Mye hvile og moderat bevegelser hjelper (gå en tur i rolig tempo i kuppert terreng i skogen f.eks.), men forverrer om jeg overdriver. En balanse mellom hvile og bevegelse, altså. Verste jeg gjør er å løfte, så jeg løfter Junior lite om dagen. Vaske gulv er pyton! Å stå, gå og reise meg gjentatte ganger (som jeg gjør på jobben) tar helt knekken på bekkenet.

Si det til legen ved første og beste anledning og gå henvisning til behandling! Om mulig: Si ifra på jobben for å få tilrettelegging.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...