Gå til innhold

Redd :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, jeg går nå inn i min 19 svangerskaps uke og har termin 19 April. Var på do nå før kveldstellet og merket noe friskt blod på papiret, jeg ble så klart meget nervøs og måtte ta fram doppleren jeg kjøpte for noen uker siden. Jeg fant babyens hjertelyd uten problem men likevel er jeg nervøs. Skal på ordinær ultralyd i morgen og frykter hva den vil vise.

Er det normalt og blø/spotte så "sent" i svangerskapet.??? Dette er mitt første barn og jeg er helt grønn på alle punkter :P kommer ikke til å få sove i natt iallefall det er sikkert som banken :,-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hatt smerter i det hele tatt....

Skrevet

Jeg skjønner godt at du blir redd når du har en blødning.. Jeg hadde også en blødning, men den var mye tidligere i svangerskapet, men jeg var på tidlig ul pga av den. Å da sa legen at det var "normalt" å ha en liten blødning i svangerskapet, men man skulle ta alle blødninger på alvor å oppsøke lege hvis blødningen var stor eller hvis man hadde smerter. Jeg regner med at din blødning er helt ufarlig siden du ikke har noe smerte å jeg forsår det slik at du bare hadde en liten blødning. Når man er gravid er slimhinnene tynnere å det kan gjøre at vi blør lettere også. Hos meg hadde jeg blødning pga lav morkake. Så det kan være så mange årsaker til en liten blødning, å det trenger absolutt ikke bety at noe er galt! :) Men jeg synes alle bør ta blødninger på alvor så jeg vil anbefale deg å ringe legen din i morgen å høre hva h*n sier, bare for å være på den sikre siden :) Lykke til! :)

Skrevet

Du fant jo hjertelyden så antagelig er alt i orden, spesielt siden du heller ikke har hatt smerter.

I mitt første svangerskap hadde jeg morkaken liggende langt nede forran. Da fikk jeg beskjed om at den mest sannsynlig ville flytte seg oppover etterhvert som livmoren vokste. Det at den lå som den gjorde skulle visst gjøre det vanligere å få bløding uten at det trengte være noe galt.

Hadde heldigvis ingen, så slapp de bekymringene. Fikk ny innkallelse i uke 29, da hadde den flyttet seg

Godt du skal til ul i dag så du slipper å gå lenge uten å vite.

Masse lykke til, krysser fingrene for at alt er bra. Lykke til:-)

Skrevet

Veldig ofte med blødninger så er det morkaken som har fått et rift. Jeg har fått beskjed om at det kan forekomme denne gangen pga. morkaken ligger litt langt ned.

Pust rolig og tenkt positivt. De alle fleste små blødninger er ikke farlig.

Lykke til og kos deg med svangerskapet :)

Skrevet

Har nå kommet hjem fra ultralyd og babyn er helt frisk :) vokser som den skal og fikk bestemt "ny" termin dato, bare en dag tidligere da..

Han så ikke noen tegn på hvorfor det skulle blø så fikk beskjed om å ikke begymre meg og komme tilbake dersom blødningen kom tilbake..

Er så letta nå at jeg har ikke ord <3 talk til dere som beroliget meg :)

Skrevet

ÅÅÅÅH! så bra! nå tar du deg en velfortjent pust i bakken og smiler fra øre til øre. Ingenting er så grusomt som å være redd for det vi har i magen. Bra alt var bra!!!!!

KLEM

Skrevet

Det var godt å høre Aprilbaby. Da kan du nok slappe av videre:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...