Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir litt forvirra jeg altså.

Så vi har sagt ja til familiebarnehageplass, som sto som en av de 7 på søknaden vår. Da fjernes alle barnehagene vi har søkt på bortsett fra nummer 1 på listen ikke sant?

Hva er våre rettigheter da fra høsten. Regnes vi nå som å ha fått en plass? Det er jo ikke aktuelt å gå i familiebarnehage i ett år til (rimelig trangt med 8 toåringer i en liten stue...).

Hun er 22 måneder i slutten av august neste år - hvordan blir vi nå prioritert i vår nummer 1 barnehage - høyt oppe fordi hun er nesten to eller langt nede fordi vi har plass i familiebarnehage?

Takker på forhånd for oppklaringer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig det er forskjellig fra kommune til kommune men jeg fikk følgende svar i Oslo. Du kan stå på lista til nr 1 om du takker ja til en plass med lavere prioritering. Usikker på om du må søke på nytt til hovedopptaket, men da med ønske om bytte.

Skrevet

Står du ikke på venteliste da? Tror du må søke på nytt. Vi fikk plass der det var ledig, men ønsket ikke å ha lillegutt i den barnehagen, så vi søkte på nytt og ble plassert på venteliste. Endte med at vi fikk plass der vi ville etter en måned. Måtte ta noen telefoner til kommunen, og det tror jeg hjalp oss en del ;)

Lykke til!

Gjest ♥ JuniGull10 ♥
Skrevet

I vår kommune må du søke på nytt for neste høst hvis man ønsker å bytte plass. Det er jo ingen krise å legge inn en søknad, for den plassen hun har nå vil jo stå fram til du sier den opp. Det er den sist innsendte søknaden som vil være den gjeldende. Men jeg vil nok anbefale deg å ringe og høre så er du helt sikker på at du ikke rykker tilbake i kø når du legger inn ny søknad. Jeg ser det er store forskjeller der ute!

Skrevet

Hm, bor i Oslo. Er bare redd for at vi ikke får en "ordentlig" bhg plass til høsten, fordi vi har familiebarnehage plass. Er koselig der altså, men synes det blir for lite for toåringer.

Har skjønt det sånn at førstevalget mitt blir stående, men har ikke skjønt om jeg havner bak de yngre fordi vi har plass.

Noen fra Oslo som vet om jeg må søke på nytt fra høsten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...