Mamma&LilleKrølle Skrevet 14. november 2011 #1 Skrevet 14. november 2011 Jeg hadde egentlig dagvakt idag..men igår kveld ble jeg oppringt om jeg kunne nattvakt igår istede for dagvakt idag. På jobb ble jeg fortalt at jeg da har krav på forskjøvet arbeidstid. at jeg har krav på å få betalt for den dagvakta jeg egentlig skulle ha idag..siden jeg fikk beskjed på så kort varsel.. Noen som har peiling på dette?
togutter-08og10 Skrevet 15. november 2011 #2 Skrevet 15. november 2011 Ja du har krav på ekstra betalt. Når jeg hadde en jobb der jeg kunne bli forskjøvet så måtte jeg skrive de timene jeg faktisk jobbet på vaktskjema under forskjøvet vakt og fikk da 50% tillegg for denne vakten. Hvis du har fastlønn skal det nok føres slik. Men går du på timer så skal du sikkert også føre opp de timene du skulle jobbet. Spør sjefen din. Uansett så tjener du mer på en forskøvet vakt enn du vanligvis vile gjort.
ellen-propellen Skrevet 15. november 2011 #3 Skrevet 15. november 2011 Det er mange ulike regler for forskjøvet vakt. Spørs på hvor du jobber, hvilke fagforening ol. Men kort varsel (under 12 timer) gir 100% overtid og lang varsel (over 12 timer) gir 50% overtid. Jeg anbefaler deg å sjekke dette nærmere med din leder eller lønningskontoret for å finne ut hvilke regler du faller inn under:)
Mamma&LilleKrølle Skrevet 15. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 15. november 2011 Jeg sjekka ut og får 100% overtid for vakta! Ergo, ei ganske godt betalt nattvakt da!;D
♥ Celines mamma ♥ Skrevet 17. november 2011 #5 Skrevet 17. november 2011 Jeg jobber i helsesektoren og hos oss har vi det slik; si jeg opprinnelig har ei kveldsvakt (14:30-22:30), men blir forskjøvet til dagvakt (8-15). Da får jeg 50% overtid for 6,5 t (dvs 50% for mellomlegget mellom opprinnelig vakt og forskjøvet vakt).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå