*desemberbaby* Skrevet 14. november 2011 #1 Skrevet 14. november 2011 Jeg sniker meg inn her, for å høre med alle supermammaer Hva deres erfaring med bringebærkapsler føre fødselen? Jeg er 38 uker nå, og tatt disse 1 ukes tid. Er også førstegangs.. Hjalp kapslene dere noe før/under og etter fødsel?
Babyønske �� Skrevet 14. november 2011 #2 Skrevet 14. november 2011 Jeg tok bringebærbladkapsler den siste mnd i begge svangerskap. Jeg har hatt raske greie fødsler, en igangsatt og en styrtfødsel. Livmoren har trukket seg fint tilbake etter begge fødsler. Var lite plaget med etterrier etter andre fødsel. Om bringerbærbladkapslene har hatt noe å si føler jeg blir umulig å si noe om. Jeg vet jo ikke hvordan det ville vært om jeg ikke hadde tatt de
line3mann Skrevet 15. november 2011 #3 Skrevet 15. november 2011 Jeg tok bringebærkapsler de siste mnd og er sikker på at dette gjorde så jeg fikk en kjempe bra fødsel og at den gikk ganske raskt. Masse lykke til med fødsel og baby. Du hr virkelig noe å glede deg til . Min gulle gutt er nå 6 mnd. klem
cab78 Skrevet 16. november 2011 #4 Skrevet 16. november 2011 Jeg tok ikke kapslene med første, men han kom i full fart. Nå med nr to tok jeg kapslene, hun brukte lenger tid (10 timer), og fødselen var litt hardere. Nå er det 7 år mellom barna. Min alder, barnas kjønn osv kan ha hatt noe å si. Det som var positivt var at jeg fikk ingen store rifter, og kroppen kom seg veldig raskt fysisk (livmor trekte seg fort tilbake, underlivet kjentes normalt ut etter en uke). Tror du må kjenne etter selv om du vil ta kapselene, for ingen har vel fasitsvaret. Alle kan ha så ulik opplevelse av de. Men de skader ikke deg eller barnet, og du kan vel bare fortsette. Kanskje du har veldig god effekt av de:) Masse lykke til med siste innspurt og fødsel:)
Mamma i lykkerus Skrevet 16. november 2011 #5 Skrevet 16. november 2011 Jeg hadde stor tro på kapslene og tok de fra uke 32 og frem til fødsel. Da var boksen tom så jeg gadd ikke kjøpe flere. Livmoren trakk seg kjapt sammen etter fødsel og jeg hadde ingen problemer med underlivet. Men jeg hadde ingen rask drømmefødsel! 14 timer og de 4 siste timene var bare pressing.. Så, jeg vet ikke om de hadde noen effekt. Men det er som hun over her sier, det skader jo ikke! Noe jeg derimot kan anbefale er akupunktur! Om du sliter med sure oppstøt, ryggplager, hetetokter osv så setter de nåler for det og man føler seg så mye bedre! Jeg tok modningsakupunktur fra uke 36 og fødte to dager før termin!
*desemberbaby* Skrevet 16. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 16. november 2011 Tusen takk for svar nå har jeg 16 dager igjen til termin, og en spennende tid i møte! håper kapslene har noe for seg, verdt å prøve skal til jordmor på kontroll i dag, så tenkte jeg skulle be om modningsakupunktur! Og ha trua på at det hjelper også! Lengter etter å se den lille jenta mi
♥ Min engel ♥ Skrevet 16. november 2011 #7 Skrevet 16. november 2011 Jeg tok kapslene fra uke 35-36 ca. Jeg gikk tolv dager over og hadde en fødsel med mye innblanding så kan ikke si så mye om "effekten" av kapslene der. Men livmoren min trakk seg iallefall fort sammen. Så vet ikke jeg, kunne klart meg fint uten kapslene tror jeg
Aibell Skrevet 16. november 2011 #8 Skrevet 16. november 2011 Noen får veldig mye vann i kroppen av bringebærbladkapsler, hold litt øye med akkurat det. Lykke til med fødsel og barseltid!
nourateadni Skrevet 17. november 2011 #9 Skrevet 17. november 2011 tok ikke med første barn, tok 10 timer fra første tegn til fødsel, helt normal sammen trekning av livmor. Tok med andre, tok 1.5 døgn fra 10 min mellom riene, harde og vonde rier på dag 2 så jeg hadde lyst til å gråte(kunne ikke huske at det var så ille med nr 1). Livmoren trakk seg tilbake i normalt tempo i følge jordmor. Det er 4 år mellom barna. Mistet trua på kapslene jeg:/
zombie2be Skrevet 17. november 2011 #10 Skrevet 17. november 2011 jeg tok disse i et par tre uker,til jeg kom på kontroll i uke 36, jm sa de hadde gjort undersøkelse på dem for noen år tilbake og hun anbefalte å la være pga øktblødningsfare og morkake-ett eller annet.. Hvertfall min morkake løsnet og kom ut under ett minutt etter babyen, vet jo ikke,men kommer til å ligge unna ved evt nytt svangerskap..
Gjest stårma Skrevet 18. november 2011 #11 Skrevet 18. november 2011 Jeg startet å ta bringebærkapsler i uke 34, var førstegangsfødende. På slutten så tok jeg litt høyere dose enn hva som stod bakpå pilleglasset. Smurte også mellomkjøttet med fødselsforbredende olje hver dag. Jeg gikk en uke over termin, hadde rier i over to døgn før fødselen endelig var i gang (kraftige rier som kom ofte, men var uregelmessige og gav ingen åpning). Selve fødselen gikk fint. Men jeg både spjælet og ble klippet, måtte sy både i kjønnsleppen, mellomkjøttet og litt inni. Neste gang kommer jeg ikke til å ta bringebærbladkapsler eller smøre underlivet med olje. Mulig det evt kan ha en placeboeffekt så man gruer seg mindre til fødselen. Men helt ærlig så tror jeg fødselen min ville vært helt lik om jeg ikke hadde styrt på med bringebærbladkapsler og oljer på forhånd:) jeg hadde også veldig mye vann i kroppen på slutten, leste over her at det kunne komme av bringebærbladkapslene, den evt sammenhengen hadde jeg ikke tenkt på før nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå