Gå til innhold

Julebord og barnevakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når mener dere babyen deres er klar for å være hos barnevakt fra ettermiddag til morgen etterpå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tenker jeg avhenger av når foreldrene kjenner at de er klare for det, i tillegg til at babyen selvfølgelig må kunne ta flaske. Ligger alt til rette for det, så kjør på:-)

Skrevet

Vi er så heldige at vi har en liten gutt som virkelig storkoser seg hos bestemor. Da han var 2 mnd gammel fikk hun passe han i 6 timer, da jeg og pappaen tok en tur ut og koste oss med mat og kino. Det gikk kjempebra:) Litt rart var det jo. men man må bare hoppe litt ut i det. Vi skal på julebord 10 desember, og da er gutten 3,5 mnd gammel. Han skal da igjen til bestemor, og jeg satser på at det går bra. En må vel nesten bare prøve for å se. om han sover bra borte i reiseseng er jo ikke sikkert, men før eller siden så må det jo prøves:) Hvis barnet viser seg fornøyd og trygg med den som skal passe, så er hopp i det, og kos deg/dere.:)

lykke til:)

Skrevet

Jeg ville tatt en "prøvenatt" først og sett hvordan lillen reagerer på å sove borte. Det er lettere å vite hva man kan forvente både som foreldre og barnevakt hvis man har hatt en liten generalprøve først. Evt (hvis det er hos besteforeldre f.eks) at hele familien overnatter, men at lillen sover på rom med bestemor og bestefar. Da er mamma og pappa i nærheten hvis det blir krise i løpet av natta :)

Her har vi besteforeldre rett ved siden av og kan bare jogge over en plen hvis det er noe. Men lillegutt sov trutt og godt gjennom hele natten og storkoste seg :)

Skrevet

Hvordan tør du det, Studentmamma88? Haha, gi meg styrke til å gjøre det samme :) Det som holder meg igjen er jo selvfølgelig maten. Hadde det ikke vært for det "hinderet", så hadde jeg gjort det.

Hvordan går det med maten nå?

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Det syns jeg kommer helt an på babyen :) Dersom babyen er harmonisk og trives godt i armene til sine besteforeldre, og ikke har noen problemer med å ta flaske, så ser jeg ikke noe problem i det. Uansett om babyen er 3 mnd eller 11 mnd :) Men da måtte jeg vært VELDIG trygg på besteforeldrenes evne til å ta seg av babyer :)

Her skal vi ha barnevakt i noen timer for første gang på fredag; da skal elsklingen min og jeg få 2 timers parmassasje på DaiKai i Oslo, og moren min skal passe og legge Muffin <3 Er 100 % sikker på at det går bra, da mamma elsker babyer over alt på jord og er utrulig flink med Muffin (hun er en slik dame som trives best på gulvet med ungene, og som trygler om å få skifte bleie på mine venninners babyer når de er på besøk, hehe).

Svigermor er imidlertid mye mer nybegynner når det gjelder babyer; hun har nesten ikke vært borti babyer på 35 år (når min mann ble født), og hun er veldig usikker og ureflektert i fht Muffins behov enn så lenge. Derfor venter vi en stund med å høre om hun vil være barnevakt, og koser oss heller masse med Muffin sammen med henne, slik at hun blir tryggere :)

Skrevet

Vi har ikke hatt barnevakt over natten før de 2 eldste var halvannet år, og det blir ikke tidligere med denne krabaten. Hun er nesten 3mnd nå.

Så i år utgår julebordet eller så tar vi henne med oss.

Skrevet

Jeg tror det er mest meg som ikke er klar for å la baby sove borte... Når vi skal på julebord er lillegutt 4,5 måneder og da kommer foreldrene mine hjem til oss og passer han her til vi kommer hjem. Julebordet er også bare 10 min kjøring unna hjemme, så om han blir vanskelig er jeg ikke så langt unna og kan eventuelt komme hjem og legge han selv om han ikke vil roe seg!

Det var meningen at foreldrene mine skulle passe lillegutt så vi fikk gått på kino når han var 3 måneder. Da skulle vi komme hjem til dem og sove der etterpå for å slippe å flytte babyen om natta, men mamma ble syk (og jeg var nesten litt lettet...)så det ble ikke noe av.

Det er ikke så lett å gi slipp på de små!!

Skrevet

så heldige dere er som har folk rundt dere som kan være barnevakt, alle bor så langt unna her, og venninner har vært veldig lite sammen med lillemor og har ikke erfaring med barn så vil ikke la dem passe enda iallefall. samboer drar alene på julebord her, litt kjipt men men :)

Skrevet

Hehe ser den, og er veldig i tvil på hva vi skal gjøre. Men nå virker hun stabil og har relativt god matlyst, og vi har øvd masse på at andre også kan mate henne. Dette har gått overraskende bra, og vi har jo en nødløsning som alle kan gjøre: Gi henne melk i søvne.

Men selvsagt avlyser vi om hun får matnekt igjen for da er det jo ingen som får i henne noe, så jeg håper virkelig at dette holder seg. Jeg og min samboer har ikke fått gjort noe sammen på 7mnd nå, og disse månedene har vært virkelig tøffe altså! Så vi har virkelig godt av å være voksne sammen med andre voksne.

Besteforeldrene er nok litt for "rustne" til å hanskes med denne tøtta, så hun skal være hos min søster som har to barn fra før av. Tøtta mi liker henne kjempegodt og hun gråter når vi drar der i fra, så de har god kjemi.

Å vet du hva? Når vi har klart å hanskes med henne i 7mnd, så må jaggu meg familien min klare å hanskes med henne for en dag:)

Men selvfølgelig alt med måte:)

Skrevet

Det forrige innlegget skulle stå under Honningmelon sitt, får de aldri der jeg vil jeg:)

Skrevet

Da syns jeg virkelig dere skal unne dere dette :) Så lenge dere føler det er ok, så går det jo fint. Det er jo verst for oss :)

Det har vært noen tøffe mnd ja, og vi fortjener en belønning for å ha stått i det så lenge.

Ser det ut til at matnekten går seg til hos dere nå tror du?

Her går det fortsatt ganske greit, men har enda ikke klart å senke skuldrene. Er liksom en del av meg som bare venter på en ny runde med full matnekt. Kjenner jeg får angst bare av å tenke på det...

Nå spiser hun fire måltider med fast føde (grøt, brød og middag, litt sånn ettersom), og en flaske i halvsøvne når jeg legger meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...