MiniMimi Skrevet 14. november 2011 #1 Skrevet 14. november 2011 Jenta mi har nettopp fylt 3 år. Hun går fulle dager i barnehagen, og jeg får gode tilbakemeldinger på trivsel og utvikling. Problemet er at hun er så himla trøtt når hun kommer hjem. Jeg klarer såvidt å holde hun våken til etter middag, og hun sovner gjerne et sted mellom 17-18 og sover til neste dag. Hun har samme mønster i helgene også. Dette har stått på de siste 2 mnd, og jeg begynner å bli litt bekymret nå. Vi kutta soving på dagen før sommeren siden dette klussa veldig med kveldslegging og hun kunne være oppe til 21-22 hvis hun fikk seg en hvil i bhg. Noen der ute med erfatinger, råd og tips? EVt innspill på at dette kan være en fase?
Sistah*G07*J09* Skrevet 14. november 2011 #2 Skrevet 14. november 2011 Det kan hende hun bare er inne i en voksefase, og trenger mer søvn. Sønnen min hadde det omtrent på samme måten for en tid tilbake, da begynte vi med at han fikk se litt på tv mens jeg laget middag. Da sovnet han stortsett på sofaen en liten halvtime fra halvfire/fire, og så vekket vi han da det var middag. En liten "powernap" hjelper mye! Siden luren ikke var så lang, så la han seg greit igjen rundt kl.19 og sovnet Noen ettermiddager går vi ut til lekeplassen etter middag, det hjelper også på trettheten både det at han våknet litt mer, samt at han fikk frisk luft, slik at han var trett igjen da han skulle legge seg for kvelden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå