Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heeeeei,

Litt spesiell forespørsel, men jeg er på utkikk etter noen å korrespondere med som er kommet ca like langt som meg.

Jeg har vært prøver i 3 år og er akkurat nå i gang med første forsøk med IVF, langt regime. Ultralyd på fredagen som kommer!

Ellers er jeg en 27 år gammel, gift, barnløs dataingeniør fra Trondheim, enjoy long walks on the beach and so on...

Kontaktannonse?

Høres litt slik ut... :P

Uansett, mail: [email protected]

Ta gjerne kontakt! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Dette er mitt 4 forsøk( + 1 frys). Jeg skal ha UL på fredag 18 jeg og. Så vi ligger likt i dette forsøket. Var det du som brukte puregon og cetrotide? (mener å ha lest det i et annet innlegg..)

Skrevet

Hei ele!

Jeg er også i gang med mitt første forsøk, startet på sprøyten igår og skal på UL førtskommende mandag med forhåpentligvis uthent/innsett senere samme uken! Veldig spent:)) Er selv 27 år, samboer og prøver på andre året. Var utrolig nervøs i går når jeg skulle sette første sprøyten, men sååå letta over at det ikke gjorde vondt i det hele tatt:)) Jeg er ganske ny på dette her, så det hadde vært utrolig koselig og ikke minst spennende å holde følge med noen som er ca like langt som meg!

Ønsker deg en fin fin tirsdag!

*klem fra meg*

Skrevet

Jeg skal også til ultralyd fredag 18. Jeg skal ha fryseforsøk i naturlig syklus denne gangen- spent på det:-)

Skrevet

Er også på første forsøk av IVF, ligger litt foran deg i løypen - rugedag 9 nå. Lykke til:-)

Skrevet

Hei hei...

Jeg er på mitt andre forsøk med kort regime.. eller i mitt tilfelle ligger det ann til langt regime. Er på sprøyte dag 14 i dag og skal på 4 ul den 18. nov.

34 år vært prøver i snart fem år. 1 Sa, 1 exu og flere kjemiske graviditeter. Utredet for antifosfolipid og går nå på klexane og abyl.e.

Utålmodig nå og redd det går mot overstimulering, se har pco. Ved første forsøk kraftig overstimulert og kun uttak. Resulterte i 3 fryseforsøk.

Hvor hører du til?

Skrevet

Hei folkens, og takk for tilbakemeldingene! :)

Solformørkelse:

At du er på forsøk 4, betyr det at du nå er på første forsøk som er helt selv-finansiert?

Jeg bruker nesesprayen Synarel og sprøytene Gonal-f, ikke at det sier meg så mye, veit jo ingenting... :P

*papilla*:

Bah, første sprøyten var grusom! Jeg klarte ikke å sette den på meg selv jeg, måtte ha mannen min til å gjøre det! Han har sprøyteskrekk! Vi var ganske komiske da, der jeg lå å hyla og han satt å svaia og var grønn i trynet!! :P Men så stolt dagen etter når jeg satt den på meg selv :)

Kone&Kjerring:

Oioioi, hvor spennende er det? Klarer du å tenke på andre ting??

amusica:

Jeg er på St. Olavs i Trondheim!

Puh, jeg skjønner godt du bekymrer deg, men skulle tro de klarer å få det riktigere med medisiner på andre forsøk enn første??

Allesammen:

Hærremin, jeg har nå kommet til punktet der jeg stort sett er nervøs og bekymra konstant, så redd for at jeg har gjort noe galt og at det ikke blir bra!! Jeg bruker å kjenne ganske tydelig når jeg har eggløsning, og jeg kjenner egentlig litt tegn på det nå, så jeg er veeeldig redd for at jeg har fucka det til og at alle egga løsner og drar sin vei på egenhånd!! Er det mulig eller...?

Skrevet

Hei!

Ja, dette er mitt første selv-finansieret forsøk. Vi bruker samme medisiner vi da, bare at jeg har prednisolon og klexane i tillegg. Er enig med deg at det kjennes ut som eggløsning, men det er bare eggstokker som blir større og foliklier som formerer seg. (regner jeg med). Ganske tung i magen nå:)

Bekymringene om at ting ikke går som det skal har jeg hatt ved hvert forsøk, har nok noe med at dette er så viktig at vi ikke vil at det skal gå galt.;)

Skrevet

Regner med at du tar cetrotide, det vil i såfall hindre eggløsning. Så eggene drar nok ikke sin vei før uttak;-)

Det er helt vanlig å kjenne at det skjer noe i eggstokkene ved stimulering. Litt stikking, som ved menshører med og tyder på at her skjer det ting. Mao det er bare positive tegn.

Skjønner godt redselen din.. Jeg har i perioder saumfart nettet for å søke svar på ditt og datt,og har egentlig bare blitt mer i villrede.

Hva slags stimulering er det du er satt på og hvor lenge ble du nedregulert før sprøytestart?

Jeg har går på purgeon dose, og har hatt nå i 15 dager en variasjon fra idosen fra 75-150. Fikk endelig litt el slim i går og det betyr at det skjer noe i utvikling. Sikkert fint endometri etc.. Satser på det. Krysser fingrene for uttak over helgen.

Jeg holder også til på St. Olavs og kjenner både sykepleierne og legene der. Hvilke erfaringer har du så langt?

Lykke til i morgen:-)

Skrevet

Jeg tar ikke cetrotide, men det er sikkert samme formål som Synarel...?

Grunnen til at jeg er over gjennomsnitte bekymra er at jeg glemte å bytte den nesesprayen når det hadde gått to uker, så er redd jeg ikke helt har fått nok! Men det finner jeg nok ut på UL i morgen!!

Jeg har vel såkalt langt regime tror jeg jeg har oppfatta? Starta med spray 20 dagen etter mensen, 4 spray om dagen i 2 uker og så på sprøyter i tillegg til 2 spray om dagen.

Når du skriver slikt som:

"Jeg har går på purgeon dose, og har hatt nå i 15 dager en variasjon fra idosen fra 75-150. Fikk endelig litt el slim i går og det betyr at det skjer noe i utvikling. Sikkert fint endometri etc.. Satser på det. Krysser fingrene for uttak over helgen. "

Så innser jeg at jeg er heeelt på bærtur her, skjønner ikke hva noe av det der betyr jeg!! :-O

Men el slim ja, det har jeg hatt noen dager, også en grunn til at jeg er redd for at el kommer for tidlig!

Erfaringen med St. Olavs er jeg egentlig ikke spesielt fornøyd med... Jeg hadde utredningen på Medicus, og når det viste seg at IVF var neste ble jeg henvist til sykehuset. Der fikk jeg et brev om at vi var godkjent og noen rekvisisjoner på blodprøver. Vi dro dit å fikk tatt blodprøvene og fikk så et brev om at alt var bra og jeg skulle ringe første dag av mensen. Det gjorde jeg og da fikk jeg plukke opp medisiner og fikk et brev om hvilke datoer jeg skulla begynne på hva.

Dvs at jeg fortsatt ikke har møtt noen på fertilitetsseksjonen og har ikke egentlig noe kontaktpunkt. Jeg blir rett og slett rådvill og stressa av det og vet ikke helt hvor jeg skal henvende meg. Jeg har prøvd å ringe direkte til fetilitetsseksjonen et par ganger uten å fått svar. Så min sikreste kilde til svar akkurat nå er dette forumet. Håper desperat jeg møter et fast holdepunkt når jeg skal på ul i morgen!!

Skrevet

Når det er så stor forskjell i hvordan og hvor mange spray man tar for dagen ved bruk av samme spray så kan det umulig ha noe å si. Så lenge du kjenner at det kommer noe ut. Det er alltid mer i en slik flaske.

Jeg tok synarel 3 ganger om dagen der tidspunktet var VELDIG viktig å holde, men da tenker jeg. Hvor viktig er det når noen bare tar det 2 ganger om dagen?

Cetrotide har samme formål som synarel, jeg brukte den ved første forsøk.

Lykke til på UL imorgen:)

Skrevet

jeg begynner med purgeon imårra jeg.

ultralyd den 24.

jeg er så spent akkurat nå :-)

Skrevet

Oppdatering fra Trondheim her:

I dag var jeg på ultralyd! Hærregud, nå nervøs jeg var!!

Men nå veit jeg ikke hva jeg kan forvente meg, men i alle fall så vi 9, muligens mer, ganske modne egg på eggstokkene mine. Det endte med tre nye dager med sprøyter og spray og så ul igjen på mandag, og sannsynligvis uttak onsdag og innsett fredag!

Spm: Hvor mange egg er vanlig å få? Kan jeg tørre å håpe på at alle blir tatt ut i orden? Og befrukta?

Skrevet

Uttak for meg på tirsdag. Du kan nok ikke regne med at alle som blir tatt ut overlever. Det har hvertfall ikke jeg opplevd. Over 6 er bra siden noen egg ikke er bra nok og vil falle fra.

El sprøyte på søndag.

Skrevet

Ultralyd i dag her også. Jeg skal starte med eggløsningstester på søndag, og så blir det nok innsett i løpet av uka hvis eggene klarer opptining.

Jeg tror rundt 6-7 egg regnes som bra antall. De ønsker ikke at vi skal ha så alt for mange heller. Jeg har hatt ganske mange egg, men av de har det vært en del som ikke har blitt befruktet, og ytterligere noen som har falt av lasset fram mot innsett. Så hvor mange egg som er perfekte ved innsett er vanskelig å si. Jeg har hatt 4 uttak, og bare fått egg på frys på de 2 siste.

Det er veldig spennende fra uttak til innsett - mye som skal klaffe der også:-)

Skrevet

Ele,

Jeg fikk ut 5 egg og 3 ble befruktet, satt inn 2 stykker siden jeg har lav AMH. Jeg har testet positivt, og er gravid:-)

Jeg vet om andre som har fått ut 20 egg men det er ikke antallet det kommer ann på, husk at du trenger bare 1 godt egg for å bli gravid:-)

Lykke til.

Skrevet

Heij igjen!

Ja, ultralyd i dag ja, gikk greit det, blir uthenting på onsdag og innsett på fredag. Hun sa at sannsynligheten tilsa at det ble et eller to gode embryo, om jeg var heldig kunne jeg få ett fryseforsøk.

Spent på uthenting da, var ikke helt forberedt på at det skulle være et slikt opplegg, starte dagen med en neve paracet og en beroligende tablett, så morfin rett i blodet i tillegg til lokalbedøvelse. Hva faen...?? Skal de åpne meg opp med snøskuffel eller?? :P

Skrevet

He he, ja det høres ut som helgardering! Jeg har aldri tatt tabletter i tillegg til morfinen, og synes det har gått helt greit uten! Det er jo ikke likt for alle, men vil ikke tro at smerter er noe å grue seg til i allefall, med alt du skal bli dopa ned med ;-)

Skrevet

Jeg var til ul på mandag, har fått time til uttak på fredag og innsett mandag:)) Skal sette Ovitrelle ikveld, aller siste sprøyte for denne gang! Godt å være ferdig, synes Orgalutran-sprøytene var skikkelig ubehagelige:/ Fikk også med meg en haug med tabletter som jeg skal ta på morgenen, tror det var 5 stk eller noe, inkl. morfin.. Grugleder meg litt til selve inngrepet, men gleder meg veldig til at det endelig skal skje noe!!

Det blir spennende å følge dere andre, håper det klaffer for oss alle denne gang!! :)) Masse lykke til!

Skrevet

Jaaaaa, måtte det bare klaffe for oss alle!! <3

I dag var det uthenting for meg! Takket være superdupre sykepkeiere og leger på st olavs så gikk det greit. Og også takket være en vival, 3 paracet, lokalbedøvelse og deilig morfin... :P

Fikk ut 9 egg, så nå venter jeg i megaspenning på om noe blir befruktet! I såfall blir det innsetting på fredag! Kjenner at dette blir spennende nå, godt å være ferdig med det verste!

De sa at ca 60% til slutt endte opp med å få barn... Men jeg har en mega-gnagende følelse av at vi er blant de 40%...

Men nå blir det uansett SPENNENDE, det er håp i hengende snøre! Eller egg...

Skrevet

Jeg fikk ut 13 egg, 11 ble befruktet. Så da blir det innsett imorgen. Spent på hvordan de deler seg:-)

lykke til alle sammen

Skrevet

13 egg, det må jo være kjempebra! (Ikke at jeg vet hva jeg sammenligner med her... Hehe... Bare min egen erfaring å støtte på!)

Og 11 befruktede, wuhuu, må jo bety at det kan bli noen fryseforsøk også! Ikke at det trengs, selvfølgelig, this it is!! ;)

Skrevet

Er fornøyd:-) men det faller nok noen fra til imorgen og regner jeg med. Pleier det hvertfall.

Tillykke med dine egg,håper de befrukter seg fint.

Skrevet

Eeeeendelig positiv eggløsningstest:-)

Innsett blir på tirsdag, så nå er det bare å krysse fingrene for at eggene overlever opptining.

Håper det går bra med eggene dine i dag ele!

God helg alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...