Gå til innhold

Forkjellen på klexane og albyl-e?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva som er forkjellen på klexane og albyl-e?

Er det noen her så har fått albyl-e istedet for klexane i forbindelse med forsøk?

Noen som har fortsatt å ta noe av dette etter et mislykka forsøk?

Skrevet

Klexane kommer i sprøyte form og har en større og sterkere konsentrasjon.

Albyl-E er jo tabletter. Kommer jo an på hvorfor man skal bruke blodfortynnende, og da hvilke av disse man får. Hadde selv en blodpropp sykdom, og tok begge deler:)

Skrevet

Albyl-E virker forebyggende på arterielle blodpropper, mens Klexane/Fragmin virker forebyggende på venøse blodpropper.

Klexane / Fragmin er lavmolekylært heparin,så virkestoffet vil ikke gå over til baby...

Jeg har selv brukt begge medikamentene under forsøk,ut i fra at blodprøver jeg har tatt viser at jeg trenger det.

Jeg vil også måtte bruke dem ved et evt.svangerskap.

Ingen andre bivirkninger enn at jeg blir fort "blåmerket" og at jeg blør lettere ved sår eller rifter.

Jeg ville ikke brukt noen av medikamentene uten samråd med lege.

Skrevet

Hei!

Bare lurer på hvorfor dere står på albyl-e og klexane ?

Skrevet

Jeg står på klexane, og jeg skal være helt ærlig så er jeg jammen litt usikker..hehe.. Mener de sa for å øke blodtilførsel til livmoren. Om jeg får positiv test skal jeg brukre klexane de første 12 uker:)

Jeg var bare glad for å prøve noe annet så jeg bare tok i mot og nikket:)

Skrevet

spør pga at de vurderer å sette meg på albyl e og evt fragmin dersom jeg blir gravid. Det er pga at jeg fikk diagnosen HEELP ved første svangerskap.

Skrevet

det er en sjelden svangerskapsforgifning, går på morkakesvikt. Måtte føde i uke 25 .

Skrevet

Måtte google det, så fant svar. Håper der gikk bra med den lille...

Skrevet

Det går kjempe bra men min sønn. Han er fire år nå.

Skrevet

Det var kjekt å høre, håper ditt neste svangerskap blir bedre:)

Skrevet

Ja det får en håpe, venter på mens for å starte med medisiner for frysforsøk. Du da?

Skrevet

Jeg er på mitt 4 ferskforsøk + hatt 1 frys. Ultralyd på fredag, veldig spent på resultatet:). Det har nok ikke resultert i noe baby enda, men krysser fingrene for en fiiin julegave.

Skrevet

Så spennende, har du testet positivt? Lykke til.

Skrevet

Andre forsøk testet jeg positiv, men det ble en kortvarig glede. Var nok kjemisk.

Lykke til

Skrevet

Kanskje den andre meldingen var litt missvisende. Jeg skal på ultralyd for å telle og måle foliklier. Holder på med spray og sprøyter:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...